Networking - nový nástroj pro růst vaší společnosti
Hledáte způsoby jak podpořit vaši firmu na trhu, najít zdroj
pro nové zákazníky nebo způsob jak posílit vztah s těmi stávajícími? Pak
networkingové kluby mohou být tím pravým pro vás.
Co je to networking?
Úplně laicky řečeno, networking znamená navázat, udržovat a
budovat dobré vztahy se svými dodavateli, odběrateli, na úřadech, známými,
obchodními přáteli, atd. Vím, na koho se mohu obrátit a s čím.
Networking nám pomáhá ze situace
„jsem správný člověk na správném místě v nesprávný čas“ (není uzavřen prodej)
nebo situace „jsem správný člověk na nesprávném místě v nesprávný čas“ do
situace „jsem člověk na správném místě a ve správný čas“ (prodej uskutečněn).
Je obecně známo, že byznys
networking je více cenově efektivní metoda získávání nových obchodních příležitostí
než úsilí vložené do reklamy nebo PR. Je to z důvodu, že networking je
nízko-nákladová aktivita, která zahrnuje více osobního závazku a přičinění než
peníze společnosti.
Co to znamená? Oproti nemalým
prostředkům, které firma vkládá do reklamy a PR je platba za networkingové
kluby velmi malou položkou. Naopak vyžaduje aktivní zapojení každého účastníka
a výsledky networkingu jsou závislé pouze na jeho úsilí, snažení a komunikaci.
Dokonce není ani výhrou zúčastnit
se jedné networkingové akce, posbírat 20 vizitek a všechny následně obvolat
jako potenciální zákazníky. Úspěch pravého umění networkingu leží někde jinde.
Networking není primárně prodejní nástroj, je o vytváření a dlouhodobém
budování obchodních vztahů, které vám v případě nastavení dobrého vztahu
založeného na důvěře mohou přinést mnoho doporučení ze třetích stran.
S tímto konceptem se můžete
setkat na podnikatelských setkáních Business for Breakfast. Zde se setkávají
stejně smýšlející podnikatelé, kterým záleží na růstu své firmy a aktivně pro
to hledají nové možnosti.
Pro většinu firem velmi dobře
funguje doporučení. Někteří podnikatelé postavili svoji kariéru POUZE na
doporučení. Avšak často se jedná o tzv. „pasivní“ formu doporučení – čekám, až
mě můj spokojený zákazník doporučí. V podnikatelských klubech, které se
specializují na referenční networking se podnikatelé učí, že umět si říci o konkrétní
doporučení, může velmi efektivně fungovat. Zněkolikanásobíte tak tu nejlepší
formu obchodu, kterou je za běžných okolností nutno posilovat reklamou.
Není nad osobní zkušenost –
vyberte si některý z podnikatelských klubů Business for Breakfast a
přijďte se osobně pozdravit a seznámit s místními podnikateli a zjistěte,
zda růst prostřednictvím doporučení může být pro vaši firmu to pravé.
Kamila Zárychtová
Je ředitelkou projektu podnikatelských klubů Business for Breakfast, který v roce 2009 v České republice založila.
Business for Breakfast je nový marketingový nástroj, který vám pomůže udržet váš okruh kontaktů aktivní, propagovat byznys na osobní úrovni a získávat kontakty na nové zakázky prostřednictvím doporučení. Více informací na www.bforb.cz
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz