Ostravské aerolinky Job Air chtějí v rámci reorganizace prominout část dluhů
OSTRAVA (MEDIAFAX) - Ostravské aerolinky podnikatele Daneše Zátorského Job Air - Central Connect Airlines chtějí projít reorganizací, ta by spočívala i v prominutí části dluhů. Agentura Mediafax to v neděli zjistila z internetové verze insolvenčního rejstříku.
Firma plánuje sestavení reorganizačního plánu. Díky němu by mělo dojít "k zajištění financování provozu dlužníkova podniku," jak stojí v doplnění insolvenčního návrhu. Financování společnosti zajišťuje, a také má zajišťovat, firma Finnsic.
Mělo by dojít i "k restrukturalizaci pohledávek věřitelů dlužníka, spočívající v prominutí části dluhů dlužníka včetně jejich příslušenství a současně k odkladu jejich splatnosti," uvádí společnost. Ta zároveň očekává, že do pěti let od schválení reorganizačního plánu bude schopna uhradit nejméně deset procent závazků vniklých před zahájením insolvenčního řízení.
Ostravská letecká společnost Job Air - Central Connect Airlines na sebe podala insolvenční návrh na začátku dubna. "Dlužník není schopen své závazky plnit, neboť v předcházejícím období let 2008 až 2011 došlo v rámci celosvětové hospodářské krize k významnému poklesu jak letecké cargo přepravy, tak i pasažérské přepravy, což ve svém důsledku mělo velký negativní dopad na cash-flow dlužníka," uvedla společnost v návrhu. Jak doplnila, současný provoz dlužníka je ekonomicky rentabilní, "avšak neprodukuje dostatečné množství volných finančních prostředků."
Aerolinky čelí insolvenčnímu řízení už od druhé poloviny března, Krajský soud v Ostravě ho zahájil po návrhu švédské společnosti Siemens Financial Services AB. Aby mohla reorganizovat, soud musí nejdříve seznat její úpadek a reorganizaci musí posvětit věřitelé. Pokud se tak nestane, firma v úpadku poputuje do konkurzu.
Společnost Job Air - Central Connect Airlines, za kterou stojí podnikatel Daneš Zátorský, provozuje letecké linky Ostrava - Praha, Praha - Berlín a Praha Lublaň. V letovém řádu od 25. března k nim podle insolvenčního návrhu přibyly i linky Praha - Stuttgart, Praha - Hannover, Praha - Krakow a Praha Záhřeb.
Mezi věřiteli firmy figurují např. Letiště Brno, GE Engine Services Distribution nebo Flughafen Leipzig.
Firma čelila insolvenčnímu řízení už třikrát. Poprvé od v polovině října 2011, kdy insolvenční návrh soudu podala firma Avia Special Limited. Aerolinky jí dlužily 104,5 tisíce dolarů (asi dva miliony Kč) za dva dodané motory a jednu vrtuli. Svůj návrh ale firma sama stáhla s tím, že "dlužník uhradil část svého závazku navrhovateli a navrhnul splátkový kalendář," jak stojí v materiálu.
Podruhé letos v polovině ledna, a to na návrhy čtveřice bývalých zaměstnanců firmy. Firma jim měla být dlužná na odstupném a za neproplacené pracovní cesty několik set tisíc korun. Své návrhy ale dotyční brzy vzali zpět. Potřetí na začátku března, kdy návrh podala právě Siemens Financial Services AB. Soud jej ale o týden později odmítl s tím, že neobsahoval všechny náležitosti, které obsahovat měl.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz