(Kurzy.cz)
CME zveřejnila výběr odhadů růstu reklamního trhu v ČR
Společnost CME včera zveřejnila výběr odhadů růstu českého reklamního trhu od několika mediálních agentur. Růst trhu televizní reklamy v ČR v r. 2011 je odhadován agenturou GroupM na 3 %, agenturou ZenithOptimedia pak na 2 - 5 %. V našem modelu počítáme spíše s vyšším růstem okolo 5 % vzhledem k tomu, že ve 4Q 2010 již televizní trh vykázal 10% meziroční růst. Očekáváme, že první polovina roku zaznamená spíše nižší dynamiku, mimojiné kvůli efektu vládních výdajových restrikcí.
Výdaje do reklamy na internetu, ve kterém CME podniká prostřednictvím menšího segmentu New Media, mají podle ZenithOptimedia vzrůst o 20 %. V modelu počítáme s pomalejším růstem 12 %, nicméně tento segment je pro CME zatím spíše nevýznamný (podíl na tržbách necelá 2 %). Zprávu hodnotíme neutrálně.
Všechny mediální agentury předpovídají, že noviny a časopisy zaznamenají mírný pokles až stagnaci, zatímco trh s TV reklamou by měl růst o 2-5%, což je v zásadě v souladu s naším odhadem meziročního růstu o 4,6% v 2011 v ČR.
V. Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři