Celý svět dá více do reklamy
Vyplývá to z údajů agentury ZenithOptimedia, podle které posílí reklamní investice zejména do televize, kinoreklamy a venkovní reklamy, naopak pokles reklamních výdajů lze očekávat u tištěných médií.
Ředitel ZenithOptimedia Prague Petr Majerik řekl, že zatímco loni celosvětové reklamní výdaje meziročně klesly o 10,6 procenta, tak letos ZenithOptimedia očekává jejich zvýšení o 4,9 procenta, příští rok o 4,6 procenta, v roce 2012 o 5,2 procenta a stejný nárůst by měly vykázat také v roce 2013.
"Reklamní investice ve střední a východní Evropě porostou v roce 2011 o 7,9 procenta. V ČR bude nárůst pozvolnější. Pro rok 2011 u nás očekáváme navýšení o tři až čtyři procenta," uvedl Majerik.
Pokles výdajů do tiskových médií bude podle něj pokračovat. Naopak nové technologie umožní navýšení investic zejména do televize, ale částečně také do kinoreklamy a venkovní reklamy. "Dynamika výdajů do internetu bude trojnásobná oproti celkovému růstu mediálního trhu," stojí v analýze společnosti ZenithOptimedia.
Podíl deníků na celosvětových investicích by měl do roku 2013 klesnout z 23 procent v roce 2009 na 18 procent. Naopak podíl televizí se má zvýšit z loňských 39,1 procenta na 41,8 procenta v roce 2013 a internetu z 12,8 procenta na 17,9 procenta.
"Rostoucí velikost televizních obrazovek, kvalitnější zobrazení a narůstající počet tematických i digitálních stanic způsobuje nárůst sledovanosti," zdůvodnila společnost ZenithOptimedia vyšší podíl televize na reklamních výdajích.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz