Kampaň GM k nalákání akcionářů by měla začít po volbách do Kongresu
NEW YORK (MEDIAFAX) - Kampaň automobilky General Motors (GE) k přilákání akcionářů k primární emisi akcií (IPO) by měla odstartovat 3. listopadu, den po volbách do amerického Kongresu. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters s odvoláním na nejmenované zdroje.
Podle zdrojů agentury Reuters by kampaň automobilky měla trvat dva týdny, akcie by tak měly být emitovány 18. listopadu. Plán automobilky nicméně ještě není konečný, a může se dodatečně změnit, upozornily nejmenované zdroje.
Podle očekávání trhu by emise akcií automobilky mohla dosáhnout až 20 miliard dolarů (385 miliard korun) a měla by tak být největší emisí od uvedení akcií firmy Visa v roce 2008. Nejmenované zdroje agentury Reuters uvádějí, že General Motors by mohla uvést běžné akcie v objemu 12 až 16 miliard dolarů (231 až 308 miliard korun) a preferenční akcie v objemu tři až čtyři miliardy dolarů (57,7 až 77 miliard korun).
V současné chvíli je nejvýznamnějším akcionářem automobilky americké ministerstvo financí, které vlastní 61 procent akcií.
Vojtech Kristen, kristen@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz