Vídeň potře sexistickou reklamu
Vídeň na svých stránkách nabízí vzory stížností, které mohou lidé kvůli plakátům, letákům či spotům posílat firmám a rakouské radě pro reklamu.
"Je pro mě nepřijatelné, když je kvůli ekonomickým zájmům permanentně poškozována důstojnost žen, neberou se vážně a představují se jako sexuální objekty. Sexistická reklama nemá ve Vídni místo!" uvedla vídeňská radní pro ženy Sandra Frauenbergerová. Dodala, že objektem sexistických reklam bývají i muži, převážně se v nich ale zobrazují ženy.
Reklama není sexistická jen tehdy, když produkt nabízí polonahá žena. Podle webových stránek rakouského magistrátu to platí i pro představování žen jen jako sexuálních objektů či ve stereotypních rolích. "Žena nakupuje, vaří, pere, stará se o děti a o svou postavu a vzhled," popsal magistrátní odbor. Uvedl, že jsou dívky a chlapci denně vystaveni záplavě takových obrázků, což ovlivňuje jejich pohled na svět.
Radní míní, že sebekontrola v reklamním průmyslu zatím mnoho nedokáže. Vzor oficiálních stížností si stačí na internetu jen otevřít a doplnit do něj údaje o zboží či službě, formě reklamy, jejím umístění a datu, kdy ji stěžovatel viděl. Nechybí prostor pro stručný popis plakátu nebo spotu a požadavek na jeho stažení či zákaz, protože podle pisatele odporuje pravidlům o nediskriminování některého z pohlaví a je v rozporu s lidskými právy. Vzory stížností jsou podle vídeňské radní jen první krok v boji. Jako další chce Frauenbergerová proti sexistické reklamě použít "současné právní možnosti", dokud nebude existovat celostátní řešení.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři