Švédsko čelí sexistickým reklamám
Během loňského roku našla švédské Obchodní etické rady proti sexismu v reklamách (ERK) 65-70 reklam, které jsou podle ní sexistické. Jde prý o rekordní číslo. V roce 2007 jich bylo méně než 50 a o rok dříve ještě méně. Počet reklam pod drobnohledem ERK zůstal údajně stejný. ERK byla založena v roce 1988 jako samoregulační soukromý orgán.
ERK rozhněvala například loňská reklama na nápoj Coca-Cola Zero. Mládenec se v ní rozchází se svou přítelkyní. Ta odpovídá, že chápe, že se nechce vázat na jednu dívku, když jich je tolik na výběr.
Členy rady rozohnila i nabídka firmy Black & Decker, která vyrábí vrtačky a další nářadí. V inzerátu totiž společnost nabízela lázeňskou kúru manželkám, jejichž muž za své nářadí utratí pořádnou sumu peněz.
Do křížku se s ERK dostala i nízkonákladová letecká společnost Ryanair, která prý zneužila ženy ve školních uniformách, aby na sebe "sexuálním způsobem přitáhla pohledy". Aerolinky tehdy podle serveru newsvine.com v prohlášení odpověděly, že "suchaři v ERK nemluví za většinu proslule liberálních a tolerantních Švédů".
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři