(Kurzy.cz)
CME: rozhovor generálního ředitele pro agenturu Bloomberg
Adrian Sarbu, generální ředitel CME, řekl v rozhovoru pro agenturu Bloomberg, že ceny reklamy dosáhly dna v 1. čtvrtletí 2010 a ve 2. pololetí 2010 by měly začít růst. Cena reklamy by se mohla vrátit na předkrizovou úroveň (r. 2008) v roce 2011. CME vidí signály, že nálada na reklamním trhu se trochu zlepšila oproti 1. čtvrtletí tohoto roku. Tržby v 1. čtvrtletí 2010 zůstaly slabé na většině trhů či dosáhly dna (v meziročním srovnání). Ve Slovinsku a Chorvatsku se CME dokonce dařilo lépe než před rokem.
Sarbu dále řekl, že cílem společnosti v Bulharsku je rychlá integrace dříve koupených aktiv s novou akvizicí (bTV) a zlepšení ziskovosti na úrovni EBITDA (zisk by měl být dosažen ve 4Q 2010). CME očekává, že v Bulharsku bude mít více než 40% podíl na sledovanosti a 50-60% podíl na TV reklamním trhu (to by odpovídalo součtu podílu jednotlivých aktiv). Bulharsko by se mělo stát třetí největší zemí podle tržeb (po ČR a Rumunsku).
CME má nyní 300-400 mil. USD v hotovosti, které by mohly být využity pro potenciální akvizice či odkoupení dluhu. Sarbu řekl, že pokud se naskytne příležitost koupit ziskové aktivum, pak to společnost zváží. Existují prý aktiva, která jsou na prodej, ale důležitým faktorem je cena.
Rozhovor nepřináší žádné nové informace a je souladu s předchozími komentáři. Proto jej vnímáme neutrálně. Hospodářské výsledky za 1Q 2010 (5. května) by měly být ovlivněny slabostí reklamního trhu a růst ve 2. pololetí by se měl týkat především 4. čtvrtletí. V Bulharsku by letos CME měla díky akvizici dosáhnout ziskového hospodaření (oček. EBITDA: 3 mil. USD vs. ztráta 45 mil. USD v r. 2009). Spíše než odkoupení dluhu vidíme jako pravděpodobnější variantu provedení další akvizice, jelikož cena aktiv se z dlouhodobého pohledu jeví jako atraktivní. Jak již společnost řekla, potenciální akvizice však musí mít pozitivní vliv na hodnotu společnosti (tzn. nemělo by se jednat o TV ve fázi rozvoje).
Patrick Vyroubal
Celkově tyto komentáře vnímáme neutrálně. Poprvé
také firma komentovala hospodaření nedávno převzaté bulharské stanice bTV, kdy očekává dosažení provozní ziskovosti u této stanice v 4. kvartále tohoto roku. To naopak hodnotíme jako zklamání, neboť poslední kvartál roku bývá vždy pro televizní stanice nejsilnější, tudíž z toho vyplývá, že hospodaření ve
slabších kvartálech ziskové není.
Komentáře týkající se oživení reklamního trhu a vývoje tržeb v 1. kvartálu jsou v souladu s dřívějšími prohlášeními i s našimi odhady. Zatímco očekávaný podíl na trhu s televizní reklamou v Bulharsku nás celkem zklamal a znamená vyjednávací tržní sílu blízko k 1,4, což je výrazně méně než na jiných trzích (1,7-2,0).
V. Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři