Toyota našla spásu: síť Digg
Ještě před několika týdny byla Toyota příkladem pokaženého PR: japonská automobilka se pomalu, nešikovně a zřetelně neupřímně přiznávala k technických problémům, jež měly za následek stažení milionů jejích vozů z trhu. Dnes už je to jinak. Společnosti se vyplatilo, že nechala ředitele své americké pobočky Jima Lentze škvařit nejen v televizních rozhovorech, nýbrž také na síti Digg, kde odpovídal na deset „nejrelevantnějších“ (v dotyčné síti to znamená s nejvyšším bodovým hodnocením) otázek.
Relativně odvážný experiment přinesl několik překvapení. Zaprvé, vyšlo najevo, že interakce s šéfem je nesrovnatelně účinnější - a samozřejmě levnější - platformou pro PR velké firmy, než přítomnost v tradičních médiích nebo dokonce inzerce. Zadruhé, ukázalo se, že mezi 140 tisíci lidmi, kteří otázky na Diggu kladli, neměli navrch kritici. Technických problémů vozů Toyota se týkaly pouze čtyři dotazy z první desítky a nejčastější otázkou vůbec bylo: „V čem jezdíte?“
Ať již díky přesvědčivému Lentzovu vystupování, nebo prostě proto, že Toyota story už lidi přestala bavit, počet a intenzita internetových útoků na japonskou automobilku za poslední měsíc podstatně poklesly. Není divu, že firma považuje Digg, slovy reklamního manažera Douga Frisbieho, za „dlouhodobého strategického partnera“.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři