Špióni chtějí sledovat blogy a tweety
ONLINE: Visible prochází denně více než půl milionu webů 2.0, přečte více než milion článků a příspěvků na Flickru, YouTube, Twitteru a Amazonu (uzavřené sociální sítě jako Facebook jsou prozatím mimo hru). Její zákazníci pak dostanou na základě klíčových slov přizpůsobený výtah z toho, o čem se na těchto webech hovoří. Visible každý příspěvek ohodnotí jako negativní, pozitivní, smíšený či neutrální, stanoví vlivnost autora, a poté mohou uživatelé označit jednotlivé příspěvky, předat je kolegům a umožnit jim odpovědět prostřednictvím webového formuláře. Ve výzvědných službách je poslední dobou tendence lépe využívat „open source informations“, tedy ty, které jsou veřejně dostupné, ale umně skryté v záplavě televizních show, novinových článků, blogů, online videí a rádiových reportů. In-Q-Tel chce sledovat zahraniční sociální média a zachytit tak „rané varovné signály o tom, jak se záležitosti vyvíjejí v zahraničí,“ uvedl tiskový mluvčí Donald Tighe. Domácí využití technologie je samozřejmě také možné – pro Microsoft například Visible monitoruje povědomí a diskuse o zavedení Windows 7 na trh. „Všechno, co je volně dostupné, se může shromažďovat,“ říká Steven Aftergood, který u Federace amerických vědců sleduje výzvědné záležitosti. „Neautorizované domácí vyšetřování je ovšem neustále problematické. Pracovníci výzvědných služeb mohou být v pokušení použít informace pro své účely a kompilovat složky o politicích, kriticích, novinářích či jiných a využít je pro svůj vlastní prospěch. To není přípustné v žádném případě,“ dodal Aftergood.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz