AAA Auto poklesl v 1Q prodej aut o 50% na necelých 9000
PRAHA (MEDIAFAX) - Skupina autobazarů AAA Auto prodala za první tři měsíce letošního 8 924 vozů, což je s 18 789 vozy prodanými za stejné období loni pokles o 50 procent, AAA Auto to přikládá mj. uzavření prodejen v zahraničí. Nyní působí jen v ČR a na Slovensku, informovala společnost v pátek.
“Skutečnost, že jsou prodeje za první čtvrtletí na zhruba poloviční úrovni ve srovnání s loňským rokem, odráží rozhodnutí společnosti uzavřít ztrátové pobočky včetně všech svých zahraničních provozů v Maďarsku, Polsku a Rumunsku,“ uvedl generální ředitel společnosti Anthony James Denny.
Společnost se chce podle ředitele zaměřit místo na generování vysokých objemů prodaných aut na ziskovost. Soustředí se proto na nejpoptávanější modely aut, které jsou také nejziskovější. „Tato strategie, kdy jsme se zaměřili na náš nejsilnější český a slovenský trh a na nejlikvidnější modely aut, nám umožnila návrat zpět do zisku. Společnost dosáhla bodu zvratu jak v České republice, tak na Slovensku na přelomu druhého čtvrtletí, a od té doby je již zisková,“ ujistil Denny.
Na Slovensku byly prodejní výsledky silně podpořeny rozhodnutím společnosti AAA Auto zavést v březnu tohoto roku „šrotovné“ na ojeté vozy. Kampaň na "šrotovné" byla po úspěšném otestování na slovenském trhu, kdy se prodeje společnosti více než ztrojnásobily, zavedena i v České republice.
Za první čtvrtletí prodala skupina AAA Auto celkem 8 924 vozů, z čehož 6 645 bylo v České republice (74 % prodejů) a 1 931 na Slovensku (22 % prodejů). Prodejní výsledky společnosti za toto období zahrnují ještě zahraniční provozy v Maďarsku a Rumunsku, které byly uzavřeny koncem čtvrtletí. Poslední pobočka v Rumunsku byla uzavřena na konci února, v Maďarsku pak na konci března. V České republice má skupina autobazarů 20 poboček, na Slovensku deset.
David Klempír, klempir@mediafax.cz
AAA Auto zveřejnilo své prodeje za první čtvrtletí roku 2009. Společnost zaznamenala 8 924 prodaných aut, což je jen lehce více než jsme předpokládali (8 660 prodaných aut). Meziroční srovnatelnost s celkovým počtem prodaných aut je však problematická vzhledem k tomu, že ve společnosti došlo k ústupu z některých trhů a všeobecné restrukturalizaci (redukce poboček). Dle hodnot (různý počet poboček) prodaných aut například v České republice se objemy prodeje snížily o 34 % r/r.
Milan Vaníček
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz