(Kurzy.cz)
AAA Auto: Hodnota ojetých aut nabízených v české inzerci za září vzrostla o 121 milionů korun
Ve srovnání s minulým měsícem se v září jen nepatrně zvedla nabídka ojetých vozů o 182 kusů. Celkově tak české inzertní portály nabídly zájemcům 104.881 vozů v celkové hodnotě 15,7 miliardy korun. Meziročně se ovšem nabídka ojetin snížila o 5878 aut. Celková hodnota nabízených vozů ale klesla pouze o necelých 340 milionů korun. To potvrzuje dřívější odhady, které v důsledku koranavirové krize očekávaly nižší nabídku a postupné zdražování. Data vyplývají z analýzy společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
Medián ceny ojetých automobilů v září zaznamenal mírný nárůst o 900 Kč na současných 149.900 korun. Meziročně se ovšem střední hodnota ceny zvedla o 4.900 Kč. Střední hodnota stáří se dlouhodobě pohybuje okolo 9,5 roku. Nejběžnější stav tachometru v Česku nabízené ojetiny je 150.000 km. „Koronavirová pandemie silně zahýbala všemi segmenty trhu. Stále tu chybí okolo dvaceti tisíc ojetin, které se běžně dovážely ze zahraničí, ale zároveň cítíme i menší ochotu zejména firem investovat do obměny svých vozových parků. To v konečném důsledku ovlivňuje situaci na sekundárním trhu, kde ceny ojetin vzhledem k nižší nabídce začaly růst a pokračování tohoto trendu očekáváme i v blízké budoucnosti,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.
Segmentem, který v současnosti láká čím dál větší množství zákazníků, jsou auta kategorie SUV. „Za poslední roky pozorujeme neustále stoupající trend zájmu o sportovně užitkové vozy. Například v našich autocentrech drží v kategorii zánovních aut SUV a crossovery podíl už 36 %, což je o šest procentních bodů více než před rokem,“ komentuje situaci na trhu Petr Vaněček. V kategorii SUV a crossoverů jsou odlišné i obecné parametry. Střední hodnota ceny je oproti celkovému trhu vyšší o více než dvojnásobek a meziročně vzrostla o 11 tisíc korun na hodnotu 320.000 Kč. Stav tachometrů má medián 103.647 km a střední hodnota stáří je oproti trhu nižší o 3,2 roku. Přes 50 % vozů této kategorie je nabízeno s naftovou motorizací. Nejoblíbenější značkou je mladoboleslavská Škoda, následuje BMW a Volkswagen.
Č. |
Model |
Počet ks. |
Č. |
Značka/model |
Počet ks. |
1. |
Skoda Yeti |
741 |
6. |
Volkswagen Touareg |
366 |
2. |
Volkswagen Tiguan |
626 |
7. |
Dacia Duster |
365 |
3. |
BMW X5 |
515 |
8. |
Toyota RAV 4 |
327 |
4. |
Skoda Kodiaq |
473 |
9. |
Ford Kuga |
316 |
5. |
Kia Sportage |
448 |
10. |
Skoda Karoq |
308 |
Martin
Houška
PR &
Media relations manager
Zprávy o koruně
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
10.09.2024 Jak začít investovat? Tomáš Vranka z XTB zná…
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Druhý ročník soutěže „Podnikám s rozumem“ startuje – zapojte své studenty a získejte hodnotné ceny!
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex září 2024: Pesimistické předpovědi se naplňují
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Drahé emisní povolenky v roce 2030: Jak ovlivní účty za energie?
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Mám malou spotřebu elektřiny, vyplatí se mi měnit dodavatele?
Marek Pokorný, Portu
Průzkum: Většina mladých Čechů si přivydělává kvůli finanční nezávislosti
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna