(Kurzy.cz)
AAA Auto: Hodnota ojetých aut nabízených v české inzerci za září vzrostla o 121 milionů korun
Ve srovnání s minulým měsícem se v září jen nepatrně zvedla nabídka ojetých vozů o 182 kusů. Celkově tak české inzertní portály nabídly zájemcům 104.881 vozů v celkové hodnotě 15,7 miliardy korun. Meziročně se ovšem nabídka ojetin snížila o 5878 aut. Celková hodnota nabízených vozů ale klesla pouze o necelých 340 milionů korun. To potvrzuje dřívější odhady, které v důsledku koranavirové krize očekávaly nižší nabídku a postupné zdražování. Data vyplývají z analýzy společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
Medián ceny ojetých automobilů v září zaznamenal mírný nárůst o 900 Kč na současných 149.900 korun. Meziročně se ovšem střední hodnota ceny zvedla o 4.900 Kč. Střední hodnota stáří se dlouhodobě pohybuje okolo 9,5 roku. Nejběžnější stav tachometru v Česku nabízené ojetiny je 150.000 km. „Koronavirová pandemie silně zahýbala všemi segmenty trhu. Stále tu chybí okolo dvaceti tisíc ojetin, které se běžně dovážely ze zahraničí, ale zároveň cítíme i menší ochotu zejména firem investovat do obměny svých vozových parků. To v konečném důsledku ovlivňuje situaci na sekundárním trhu, kde ceny ojetin vzhledem k nižší nabídce začaly růst a pokračování tohoto trendu očekáváme i v blízké budoucnosti,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.
Segmentem, který v současnosti láká čím dál větší množství zákazníků, jsou auta kategorie SUV. „Za poslední roky pozorujeme neustále stoupající trend zájmu o sportovně užitkové vozy. Například v našich autocentrech drží v kategorii zánovních aut SUV a crossovery podíl už 36 %, což je o šest procentních bodů více než před rokem,“ komentuje situaci na trhu Petr Vaněček. V kategorii SUV a crossoverů jsou odlišné i obecné parametry. Střední hodnota ceny je oproti celkovému trhu vyšší o více než dvojnásobek a meziročně vzrostla o 11 tisíc korun na hodnotu 320.000 Kč. Stav tachometrů má medián 103.647 km a střední hodnota stáří je oproti trhu nižší o 3,2 roku. Přes 50 % vozů této kategorie je nabízeno s naftovou motorizací. Nejoblíbenější značkou je mladoboleslavská Škoda, následuje BMW a Volkswagen.
Č. |
Model |
Počet ks. |
Č. |
Značka/model |
Počet ks. |
1. |
Skoda Yeti |
741 |
6. |
Volkswagen Touareg |
366 |
2. |
Volkswagen Tiguan |
626 |
7. |
Dacia Duster |
365 |
3. |
BMW X5 |
515 |
8. |
Toyota RAV 4 |
327 |
4. |
Skoda Kodiaq |
473 |
9. |
Ford Kuga |
316 |
5. |
Kia Sportage |
448 |
10. |
Skoda Karoq |
308 |
Martin
Houška
PR &
Media relations manager
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz