Mediální výchovu zpestří výukové DVD
Vytvořila je společnost Člověk v tísni jako metodickou oporu pro výuku mediální výchovy na základních a středních školách. Žáci se z dokumentárních filmů a seriálů dozví, jak se tvoří reklama, zpravodajství nebo jak komunistická propaganda zkreslovala svůj obraz v médiích. Uvedla to řekla koordinátorka projektu Lída Součková.
Mediální výchova je jedním z průřezových témat, kterému se musí v rámci školské reformy pedagogové na základních i středních školách při výuce věnovat. Balíček s názvem Být v obraze obsahuje kromě osmi DVD i metodickou příručku pro učitele. Tu vypracovali odborníci na mediální výchovu a učitelům v nich radí, jak s dětmi při výuce pracovat, navrhují i konkrétní aktivity do hodin. Sada stojí 2690 korun.
Studenti by se po zhlédnutí dokumentů měli v diskuzi s učitelem zamýšlet například nad tím, jak reklama skrytě proniká do mediálních sdělení nebo jak pracují sdělovací prostředky se zobrazováním sexu a násilí. Ve spolupráci s redaktory České televize také autoři DVD natočili přípravu televizních zpráv.
Výukové materiály jsou podle Součkové určeny hlavně pro středoškoláky a žáky osmých a devátých tříd. Využívat by je měli hlavně v hodinách občanské výchovy, lekce o komunistické a nacistické propagandě ale mohou učitelé zařadit třeba i do hodin dějepisu. Zkreslování reality médii zde bude vysvětleno například na seriálu Třicet případů majora Zemana.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz