Olympijští sponzoři spouštějí masivní kampaň
Podle mediální konzultační společnosti R3 letos stoupnou celkové výdaje na reklamu v Číně o 19 procent na zhruba 54,3 miliardy dolarů (835 miliard korun). Výdaje související s olympiádou by k tomuto růstu měly přispět téměř devíti miliardami dolarů. Německý výrobce sportovních oděvů a obuvi Adidas například doufá, že díky sponzorování olympiády v letošním roce předstihne na čínském trhu amerického rivala Nike. "Naše marketingová kampaň pro Čínu je největší, jakou jsme kdy uskutečnili v jedné zemi," řekla agentuře Reuters šéfka olympijského programu firmy Erica Kernerová. "Považujeme to za marketingovou platformu, která nám v letošním roce pomůže získat vedoucí postavení na čínském trhu," dodala.
Konkurent Nike sponzoruje jednotlivé sportovce a týmy, ale nikoliv samotnou olympiádu. Společnost tak možná podhodnocuje skutečnost, že více než 90 procent Číňanů vnímá olympiádu a firmy s ní spojené v pozitivním světle, píše agentura Reuters.
Čína je nejrychleji rostoucí velkou ekonomikou na světě a nadnárodní podniky ji považují za klíčový trh pro celosvětový konkurenční boj. Adidas odhaduje, že Čína se do roku 2010 stane jeho druhým největším trhem po Spojených státech. Sponzory olympiády nicméně vystrašilo krvavé potlačení protičínských demonstrací v Tibetu, po kterých se začalo mluvit o bojkotu olympiády. "Je to pro všechny sponzory velký problém," řekl k politickým rizikům kolem olympiády šéf společnosti R3 Greg Paull. Dodal však, že to patří k podnikání na tomto trhu.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz