Rozvojové země zlepšují výhled
REKLAMA: Zato ve zbytku světa bude nárůst pokračovat ještě rychleji, než se očekávalo, a odhad byl zvýšen na 11,1 %. Z dlouhodobějšího pohledu bude současný trend pokračovat a růst nákladů bude i v letech 2009 a 2010 udržován zejména díky rozvojovým zemím, které zaznamenají 63 % celkového růstu a zažijí zvýšení svého podílu na reklamním trhu z 27 na 33 %. Měnit se budou i řebříčky nákladů – Spojené státy sice zůstanou i nadále největším trhem (193,6 miliardy dolarů v roce 2008, 197,9 mld v roce 2009 a 202.6 mld v roce 2010), Asie ale v roce 2010 předhoní západní Evropu (122,5 mld dolarů oproti 122,3 mld). Na čtvrtém místě bude region střední a východní Evropy (34, 39,5 a 45,1 miliardy dolarů), Latinská Amerika (29, 31,9 a 34,5 miliard) a Afrika a Střední východ (18,7, 22 a 26,1 miliard dolarů). Poněkud jiné hodnocení je v případě, kdy se nepočítají absolutní hodnoty peněz investovaných do reklamy, ale procentuální nárůst. Zatímco ve Spojených státech se nárůst pro příští tři roky odhaduje na 2,4 %, v západní Evropě na 4 %, ve střední a východní Evropě to bude 18,3, 16,2 a 14,2 procent. Studie sledovala i růst reklamních výdajů v jednotlivých zemích. I tady jsou na prvním místě Spojené státy (8,3 %) následované Čínou (61,5 %), Ruskem (92,1 %), Británií (19,5 %), Brazílií (46,6 %) a Indií (52,2 %). Procenta růstu v závorkách jasně mluví o tom, že americké prvenství nebude mít dlouhé trvání.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz