Spotřebitelská důvěra Japonska poprvé po půlroce stoupla
Index spotřebitelské důvěry se zlepšil na 36,7bodů z únorové hladiny 36,1 což bylo nejnižší hodnocení od března 2003. Indikátor dosáhl hranice 50 bodů oddělující vzestup od poklesu naposledy v dubnu 2006 a byl to zároveň nejlepší stav důvěry od června 1990. Od tohoto data důvěra postupně klesá.
Subindex celkového růstu ekonomiky se zvýšil o 0,6 na 37,6bodů, subindex růstu mezd mírně poklesl z 38,9 na 38,7bodů, subindex zaměstnanosti rostl z 37,0 na 37,6bodů a subindex útrat se zvýšil ze 34,8 na 36,2 bodu. Statistika dále uvedla že 85,7% všech dotazovaných domácností očekává v následujících 12 měsících vzestup inflace což je snížení z rekordních 86,5% v únoru.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz