Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Marketing a média  |  14.02.2007 12:59:38

Průzkum: Češi jsou přesyceni reklamou, nejvíce v TV a letácích

Obyvatelé České republiky se cítí být přesyceni reklamou, a to zejména v soukromých televizích a letácích, které jim chodí do poštovních schránek. Vzestupnou tendenci vykazuje nasycenost reklamou na internetu a v e-mailových schránkách. Největší prostor pro další reklamní aktivity lidé vidí na místě prodeje, zejména pak ve formě prezentací a ochutnávek.

Vyplývá to z výsledků průzkumu Češi a reklama 2007, který v lednu uskutečnila agentura Factum Invenio ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, Českou marketingovou společností a Českým sdružením pro značkové výrobky. Výsledky byly zveřejněny dnes.
Podle průzkumu se 79 procent oslovených lidí cítí být nasyceno reklamou na soukromé televizi Nova. V případě Primy má stejný pocit 72 procent lidí, což je o čtyři procentní body více než při posledním obdobném průzkumu před dvěma lety.
V případě České televize je reklamou nasyceno 45 procent diváků. O pět procentních bodů více, tedy polovina oslovených, považuje reklamu na ČT za přiměřenou; průzkum se uskutečnil v době, kdy klesl prostor pro reklamu v ČT o polovinu na 0,5 procenta z vysílacího času. Za přiměřené množství označilo v případě Novy 19 procent diváků, u Primy to byla čtvrtina.
Množství letáků ve schránkách je příliš velké pro 68 procent respondentů, v časopisech pro 53 procent. V případě letáků podíl klesl o pět procentních bodů, zatímco u časopisů podíl vzrostl o osm bodů.
Nejmenší podíl nasycenosti reklamou lidé vnímají u novin, kde množství reklamy jako příliš velké označilo 38 procent lidí, dále u písemných pozvánek do spotřebitelských soutěží a loterií (37 procent) a v rozhlase (33 procent).
Podle průzkumu stoupá nasycenost reklamou na internetu stejně jako podíl lidí, kteří jsou schopni se k tomuto problému vyjádřit. Intenzitu internetové a e-mailové reklamy však neumí vůbec posoudit téměř polovina Čechů, uvedl průzkum.
Co se týče internetu, množství reklamy ve formě inzerátů překrývajících obsah považuje za příliš velké 28 procent oslovených. O procentní bod méně lidí uvedlo, že je příliš mnoho reklam automaticky v podobě vyskakujících nových oken a mailových reklam označovaných jako spam.
Více než čtvrtina lidí (26 procent) si myslí, že by mohlo být více ochutnávek a prezentací na místě prodeje v obchodech a provozovnách služeb.
Průzkum se uskutečnil ve dnech 17. až 24. ledna letošního roku a odpovídalo v něm na dotazy 1014 obyvatel ČR starších 15 let.

(Finanční noviny)

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

Čt 10:00  Ministr financí v Press klubu Frekvence 1 MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688