Průzkum: Češi jsou přesyceni reklamou, nejvíce v TV a letácích
Obyvatelé České republiky se cítí být přesyceni reklamou, a to zejména v soukromých televizích a letácích, které jim chodí do poštovních schránek. Vzestupnou tendenci vykazuje nasycenost reklamou na internetu a v e-mailových schránkách. Největší prostor pro další reklamní aktivity lidé vidí na místě prodeje, zejména pak ve formě prezentací a ochutnávek.
Vyplývá to z výsledků průzkumu Češi a reklama 2007, který v lednu uskutečnila agentura Factum Invenio ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, Českou marketingovou společností a Českým sdružením pro značkové výrobky. Výsledky byly zveřejněny dnes.
Podle průzkumu se 79 procent oslovených lidí cítí být nasyceno reklamou na soukromé televizi Nova. V případě Primy má stejný pocit 72 procent lidí, což je o čtyři procentní body více než při posledním obdobném průzkumu před dvěma lety.
V případě České televize je reklamou nasyceno 45 procent diváků. O pět procentních bodů více, tedy polovina oslovených, považuje reklamu na ČT za přiměřenou; průzkum se uskutečnil v době, kdy klesl prostor pro reklamu v ČT o polovinu na 0,5 procenta z vysílacího času. Za přiměřené množství označilo v případě Novy 19 procent diváků, u Primy to byla čtvrtina.
Množství letáků ve schránkách je příliš velké pro 68 procent respondentů, v časopisech pro 53 procent. V případě letáků podíl klesl o pět procentních bodů, zatímco u časopisů podíl vzrostl o osm bodů.
Nejmenší podíl nasycenosti reklamou lidé vnímají u novin, kde množství reklamy jako příliš velké označilo 38 procent lidí, dále u písemných pozvánek do spotřebitelských soutěží a loterií (37 procent) a v rozhlase (33 procent).
Podle průzkumu stoupá nasycenost reklamou na internetu stejně jako podíl lidí, kteří jsou schopni se k tomuto problému vyjádřit. Intenzitu internetové a e-mailové reklamy však neumí vůbec posoudit téměř polovina Čechů, uvedl průzkum.
Co se týče internetu, množství reklamy ve formě inzerátů překrývajících obsah považuje za příliš velké 28 procent oslovených. O procentní bod méně lidí uvedlo, že je příliš mnoho reklam automaticky v podobě vyskakujících nových oken a mailových reklam označovaných jako spam.
Více než čtvrtina lidí (26 procent) si myslí, že by mohlo být více ochutnávek a prezentací na místě prodeje v obchodech a provozovnách služeb.
Průzkum se uskutečnil ve dnech 17. až 24. ledna letošního roku a odpovídalo v něm na dotazy 1014 obyvatel ČR starších 15 let.
(Finanční noviny)
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Co je to bitcoin
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Daňová přiznání - daňový kalendář 2021, kdy a co je potřeba udělat?
- Velikonoční zvyky a tradice - co bylo zvykem na Modré pondělí, Šedivé úterý, Škaredou středu a další dny
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Průzkum: Češi jsou přesyceni reklamou, nejvíce v TV a letácích
- Průzkum: Češi si nejvíce váží lékařů, nejméně poslanců, ti skončili až za uklízečkami
- Průzkum: Češi nejvíce věří ministru Kalouskovi
- Průzkum: Na co se Češi nejvíce dívají?
Prezentace
03.06.2025 Tohle je nejvýhodnější Samsung v Česku, vyjde…
29.05.2025 Jak vstoupit do insolvence a zbavit se dluhů
26.05.2025 ČSÚ: 41 % velkých firem v EU využívá AI nástroje.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Meta staví na jádru: Nová éra energetické strategie technologických gigantů
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, Citfin
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Fed ponechává sazby beze změny, trhy reagují opatrně a zlato osciluje kolem rekordních hodnot
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři