Odborníci si ze značek nejvíce váží Škody a Kofoly
(iDnes.cz) Nositeli nejúspěšnější české obchodní značky jsou automobily Škoda. Další významné značky jsou podle marketingových odborníků limonáda Kofola a pivo Pilsner Urquell. Za jejich obchodním úspěchem stojí vedle tradice a kvality především dobrý marketing. Značky Škoda a Kofola se staly jednoznačnými vítězi v průzkumu nejúspěšnějších tradičních českých značek, který uskutečnila komunikační agentura Mather. Spontánně je jmenovalo shodně 72 procent oslovených manažerů. Odpovědi, které následovaly po nápovědě, už byly příznivější pro Škodu. Přibližně třetina dotazovaných vzpomněla ještě značky pirva Pilsner Urquell a Budweiser Budvar a pětici nejúspěšnějších značek uzavírají boty Baťa.
Nejúspěšnější tradiční české značky podle manažerů | ||
Poř. |
Značka |
% |
1. |
Škoda |
72 |
2. |
Kofola |
72 |
3. |
Pilsner Urquell |
36 |
4. |
Baťa |
32 |
5. |
Budweiser Budvar |
28 |
6. |
Orion |
17 |
7. |
Fernet |
15 |
8. |
Becherovka |
15 |
9. |
Jar |
13 |
10. |
Vitana |
13 |
Manažerům se podle průzkumu nejvíce stýská po osobních automobilech Tatra a motocyklech Jawa. Také boty Botas či žvýkačky Pedro by si podle jejich názoru zasloužily opět se vrátit do obchodů.
FOTOGRAFIE iDnes.cz VÝROBKŮ Z DOBY PŘED ROKEM 1989 NAJDETE ZDE
Jawa se již o návrat na český trh pokouší, když v polovině letošního roku představila nový model legendárního motocyklu Pionýr. Dotazovaní představitelé významných společností se shodují na tom, že dlouhá tradice a vysoká kvalita nejsou vždy zárukou úspěchu. V dnešní době totiž mnohé značky doplatily na nedostatečný marketing. Tradiční nízká cena českých výrobků se v současnosti podílí na úspěchu u zákazníků pouze z jedné čtvrtiny. Ve stejné míře je důležitý i zájem spotřebitelů podporovat domácí značku. Z průzkumu dále vyplynulo, že na nostalgii by se podniky vracející se na trh spoléhat neměli.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz