ONLINE VÁNOCE 2004
Plánované využití internetu
Praha, 17. prosinec 2004 - Internet se k předvánočním nákupům roku 2004 chystá využít 73 % internetových uživatelů (resp. 2 251 000 osob). Ne všichni však chtějí přímo online nakoupit. 42 % plánuje využít internet pouze pro vyhledání informací o obchodech, dárcích nebo adrese obchodu. O přímém nákupu přes internet uvažuje celkem 31 % internetových uživatelů (resp. 956 000 osob). Plány na online nakupování u příležitosti Vánoc jsou součástí studie ONLINE SHOPPING 2004. GfK Praha uskuteční lednový výzkum „Vánoce na síti 2004“, který bude pokračovat již třetím rokem a jeho součástí bude také srovnání plánovaných a uskutečněných předvánočních online nákupů. Vánoce představují zvláštní příležitost, při které lidé nakupují přes internet více, než v jiných situacích. 36 % těch, kteří již někdy online nakoupili, tak učinili právě u příležitosti Vánoc, druhou nejčastější zvláštní příležitostí jsou narozeniny (21 %). Kdo jsou lidé, kteří využijí internet pro předvánoční nákupy? Z těch, kteří již někdy přes internet nakupovali, téměř 80 % internet využije také pro předvánoční nákupy. Z nich téměř polovina plánuje přímý nákup přes internet. 7 % internetových uživatelů, kteří ještě nikdy přes internet přímo nenakoupili, se tak chystá poprvé učinit při příležitosti letošních Vánoc. Jaké zboží lidé plánují na Vánoce koupit online? Stejně jako v běžném roce, nejčastěji se lidé chystají nakoupit online knížky (40 % lidí, kteří se chystají na Vánoce online nakoupit). Větší než v běžném roce bude před Vánoci zájem o „audio/video nahrávky, CD, VHS, DVD, MP3“ (35 %). Dále bude mít své místo výpočetní technika (32 %) a elektronika (29 %). Po technickém sortimentu se umístily hračky s 20 % zájemců nebo „kosmetika a drogerie“ (19 %). Informace o výzkumu Prezentované výsledky vycházejí z výzkumu ONLINE SHOPPING 2004 uskutečněného 18. – 29. 11. 2004 na vzorku 1 020 uživatelů internetu. Data byla převážena podle aktuálních dat o penetraci internetu a internetovém chování v ČR. Výzkum ONLINE SHOPPING 2004 se zaměřil na online nákup zboží nebo služeb uskutečněný v posledních dvanácti měsících a na zájem o využití internetu v souvislosti s předvánočními nákupy. Zeptali jsme se i na to, co je v souvislosti s internetovými nákupy důležité a do jaké míry se respondenti ztotožňují s určitými atributy nákupu přes internet. Jaké jsou bariéry nákupu přes internet? Jak lidé za své nákupy platí a jaký způsob placení by při online nakupování naopak preferovali? Také na tyto otázky studie odpovídá. Analyzován byl profil online nakupujících. Jednou z charakteristik, která vstupovala do analýzy, byla i informace, odkud se lidé nejčastěji připojují k internetu a jak často.
Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu