Věra Stárová (GfK-Praha)
Internet a telefony  |  20.12.2004 15:32:50

ONLINE VÁNOCE 2004
Plánované využití internetu


Praha, 17. prosinec 2004 - Internet se k předvánočním nákupům roku 2004 chystá využít 73 % internetových uživatelů (resp. 2 251 000 osob).

Ne všichni však chtějí přímo online nakoupit. 42 % plánuje využít internet pouze pro vyhledání informací o obchodech, dárcích nebo adrese obchodu. O přímém nákupu přes internet uvažuje celkem 31 % internetových uživatelů (resp. 956 000 osob).

Plány na online nakupování u příležitosti Vánoc jsou součástí studie ONLINE SHOPPING 2004. GfK Praha uskuteční lednový výzkum „Vánoce na síti 2004“, který bude pokračovat již třetím rokem a jeho součástí bude také srovnání plánovaných a uskutečněných předvánočních online nákupů.

Vánoce představují zvláštní příležitost, při které lidé nakupují přes internet více, než v jiných situacích. 36 % těch, kteří již někdy online nakoupili, tak učinili právě u příležitosti Vánoc, druhou nejčastější zvláštní příležitostí jsou narozeniny (21 %).

Kdo jsou lidé, kteří využijí internet pro předvánoční nákupy? Z těch, kteří již někdy přes internet nakupovali, téměř 80 % internet využije také pro předvánoční nákupy. Z nich téměř polovina plánuje přímý nákup přes internet. 7 % internetových uživatelů, kteří ještě nikdy přes internet přímo nenakoupili, se tak chystá poprvé učinit při příležitosti letošních Vánoc.

Jaké zboží lidé plánují na Vánoce koupit online?

Stejně jako v běžném roce, nejčastěji se lidé chystají nakoupit online knížky (40 % lidí, kteří se chystají na Vánoce online nakoupit). Větší než v běžném roce bude před Vánoci zájem o „audio/video nahrávky, CD, VHS, DVD, MP3“ (35 %). Dále bude mít své místo výpočetní technika (32 %) a elektronika (29 %). Po technickém sortimentu se umístily hračky s 20 % zájemců nebo „kosmetika a drogerie“ (19 %).

Informace o výzkumu

Prezentované výsledky vycházejí z výzkumu ONLINE SHOPPING 2004 uskutečněného 18. – 29. 11. 2004 na vzorku 1 020 uživatelů internetu. Data byla převážena podle aktuálních dat o penetraci internetu a internetovém chování v ČR.

Výzkum ONLINE SHOPPING 2004 se zaměřil na online nákup zboží nebo služeb uskutečněný v posledních dvanácti měsících a na zájem o využití internetu v souvislosti s předvánočními nákupy. Zeptali jsme se i na to, co je v souvislosti s internetovými nákupy důležité a do jaké míry se respondenti ztotožňují s určitými atributy nákupu přes internet. Jaké jsou bariéry nákupu přes internet? Jak lidé za své nákupy platí a jaký způsob placení by při online nakupování naopak preferovali? Také na tyto otázky studie odpovídá. 

Analyzován byl profil online nakupujících. Jednou z charakteristik, která vstupovala do analýzy, byla i informace, odkud se lidé nejčastěji připojují k internetu a jak často.

 

Skupina GfK ČR

Skupina GfK ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz

Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

 

GfK Group

GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com

 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby      veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology

Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com

Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com

Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkadhoc.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688