CME - silnější po navýšení kapitálu, cena akcií výrazně předehnala realitu, cíl 5 USD/Redukovat
Od našeho posledního reportu nedošlo k výraznějším změnám, nicméně cena akcií CME mezitím poskočila o více než 45%. Z důvodu očekávané mírně lepší provozní výkonnosti v letech 2015-2018 zvyšujeme naši 12M cílovou cenu z 4,0 USD na 5,0 USD na akcii. Vzhledem k současné ceně akcií, ale snižujeme investiční doporučení z Akumulovat na Redukovat.
CME dokončila emisi akcií v objemu 153 mil. $ (49 % přiděleno Time Warner za 2,75 $ za akcii), navíc Time Warner koupil konvertibilní preferenční akcie v objemu 200 mil. $. Většina ze získaných prostředků byla použita na zpětný odkup téměř poloviny dluhopisů se splatností v roce 2016. CME tak ušetří až 33 mil. $ úrokových nákladů (30 %) a díky tomu by se v příštím roce mohla na úrovni volného cash flow dostat do kladných čísel. Zlepšená rozvaha společnosti umožní refinancovat dluhopisy splatné v roce 2017 za výrazně nižší úrok.
Navzdory prvním náznakům zlepšování situace zejména v zemích jihovýchodní Evropy (ve 2.kv. 2013 CME byla zde schopna zvýšit tržby o 2-4% r/r) a postupnému návratu hlavních inzerentů v České republice, se nám zdá celoroční odhad OIBDY v rozmezí 50-70mil. USD, kterou management představil po minulých výsledcích, za jen stěží dosažitelný, což může vyvolat negativní reakci trhu.
CME se obchoduje na 11.6 násobku EV/OIBDA2015 a 26,5 násobku P/E2015, což je 42%, respektive 92% nad průměrem konkurenčních společností v mediálním sektoru, což podle našeho názoru není ospravedlnitelné.
Situace na trhu s TV reklamou
Reklamní trhy v regionu SVE jsou stále slabé a výrazně náchylné k negativním šokům, nicméně i tak vidíme první náznaky zlepšování situace. Pozitivem je zejména normalizace obchodování s reklamou, když z období totální nervozity a krátkodobého obchodování se postupně víc a víc přechází na dlouhodobější kontrakty. Špatná situace na klíčovém trhu v České republice je umocněna rozhodnutím CME výrazně zvýšit ceny reklamy na začátku tohoto roku. To mělo za následek, že velká část inzerentů přešla ke konkurenci a část dokonce z trhu televizní reklamy úplně odešla. Své investice přesunuli zejména na internet a dokonce také do dlouhodobě klesajících tištěných médií. Celkový televizní trh by měl v České republice meziročně klesnout o přibližně 10,3%, tedy výrazně více než okolní trhy (-5,2% v případě Chorvatska až po 8,3% v případě Slovinska).
Ocenění
Pro ocenění akcií společnosti jsme použili model diskontovaných cash flow na základě našich odhadů pro roky 2014-18. Úrokovou míru jsme založili na WACC, pokračující hodnotu na základě perpetuity a použili jsme počet akcií po navýšení kapitálu a konverzi akcií třídy B. Podle modelu jsme tak odvodili dvanáctiměsíční cílovou cenu 5 $ na akcii, což vzhledem k aktuální tržní ceně implikuje doporučení Redukovat.
Václav Kmínek
analytik, Česká spořitelna
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz