Pokles prodeje osobních aut na úkor LUV postihl 16 značek
Z celkového počtu 31značek, které na českém trhu zastupují osobní i malá užitková auta, jich v letošním roce 16 vykázalo pokles prodejů osobních aut a naopak nárůst prodejů lehkých užitkových vozidel. Vyplývá to ze statistiky Sdružení automobilového průmyslu (Sdružení AP). Příčinou tohoto trendu je podle odborníků jednoznačně možnost odpisu DPH u užitkových vozidel. Výrazný pokles zájmu o osobní a naopak růst prodeje užitkových vozů zaznamenávají v letošním roce především tři francouzské automobilky Peugeot, Renault a Citroen. Zájem o osobní vozy těchto značek od začátku roku klesl meziročně až o 35 procent (u Renaultu), prodej jejich užitkových vozů naopak výrazně vzrostl, a to až o 112 procent (opět Renault). Z dalších značek registruje podobný trend například Volkswagen, Subaru či Land Rover. K současnému nárůstu prodejů v obou kategoriích vozidel došlo u sedmi značek. Nejvíce se z této sedmičky letos daří značkám Ford, Fiat, Hyundai, Toyota a Mazda. Další tři značky (Opel, Mitsubishi a Seat) letos zaznamenaly propad v obou kategoriích. U zbývajících devíti značek zatím nedošlo k podstatným změnám. Do konce května se v ČR prodalo 54 804 nových osobních aut a 9262 nových lehkých užitkových aut. Zatímco v první kategorii je to meziroční propad o 11,4 procenta, zájem o užitkové vozy vzrostl meziročně o skoro 49 procent. -joh-, -kaj- |
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři