Sony sníží japonskou cenu PlayStation 2 o 20 procent
Japonský elektronický gigant Sony se rozhodl dále výrazně snížit cenu populární herní konzoly PlayStation 2. Cena pro japonský trh klesne o 21 procent na 19.800 jenů (178 dolarů) z dosavadních 25.000 jenů, oznámila dnes Sony. Společnost chce razantním zlevněním oživit v klíčové předvánoční sezoně odbyt jednoho ze svých nejlukrativnějších produktů. Nová cena bude platit od 13. listopadu, kdy divize Sony Computer Entertainment (SCE) uvede na trh přístroje s novým barevným odstínem. Tržby SCE klesly za poslední čtvrtletí o 37 procent a provozní zisk této divize spadl o 91 procent pod tlakem dodatečných nákladů na výzkum a vývoj nové generace mikročipů. Kvůli propadu herní divize se zisk celé Sony za tři měsíce do září snížil o čtvrtinu na 33 miliard jenů. Sony navzdory poklesu odbytu zachovala plán prodat v celém finančním roce do března 2004 celkem 20 milionů PlayStation 2 . Tento produkt kontroluje tři čtvrtiny globálního trhu herních konzol. Po celém světě se až dosud prodalo 62 milionů kusů PlayStation 2, z toho čtvrtina v Japonsku. Snížením japonské ceny Sony srovnává japonskou cenu s cenou v USA. Tu v květnu snížila na 179 dolarů.
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz