Metrostav pomáhá v postižených regionech Turecka, podílí se na stavbě škol

Foto: Metrostav
Společnost Metrostav působí v Turecku úspěšně od roku 2015, a to prostřednictvím svého společného podniku Metrostav Ankara Inşaat. K významným infrastrukturálním projektům, které se zde podařilo zrealizovat, patří například depo istanbulského metra na lince M7, včetně přístupových tunelů, nebo podzemní lanovka Aşiyan – Hisarüstü, rovněž v největším tureckém městě.
OD SBÍRKY K VÝSTAVBĚ ŠKOL
Bezprostředně po katastrofálním zemětřesení, které loni v únoru zasáhlo rozsáhlá území Turecka, na němž zahynuly desítky tisíc obyvatel a bylo zničeno či vážně poškozeno velké množství budov, se Metrostav aktivně zapojil do pomoci postižené zemi. Nejprve ve spolupráci s tureckým velvyslanectvím v Praze zorganizoval humanitární sbírku. Následně, i díky předchozím aktivitám a dobrým referencím, společnost zvítězila ve veřejné soutěži tureckého ministerstva školství a ve sdružení s tureckými firmami Adfa a Yapi STS získala zakázku na výstavbu 36 osmitřídních škol.
V říjnu 2023 byly zahájeny stavební práce v městských i venkovských oblastech provincií Kahramanmaraş, Osmaniye, Hatay, Adiyaman, Malatya a Gaziantep, přičemž celý úsek mezi jednotlivými staveništi činil zhruba 400 kilometrů. Během přibližně roku se podařilo vybudovat přízemní školy, kde již aktuálně probíhá výuka. Budovy splňují přísné normy, zohledňují vysoké seizmické zatížení a měly by tak odolat případnému dalšímu silnému zemětřesení. Každá ze škol má vlastní vytápění, vzduchotechniku a záložní dieselagregát o výkonu 175 kW. V areálu je vždy osm školních tříd, ředitelna, sborovna, multifunkční sál, dílna, laboratoř a sociální zařízení. Celkové náklady dosáhly v přepočtu cca 1,3 miliardy korun, přičemž výstavba byla spolufinancována z tureckého veřejného rozpočtu a z fondu UNICEF.

Výuka v nové škole. Foto: Metrostav
ODOLNOST ČESKÝCH STAVEB
O kvalitě staveb projektovaných a realizovaných v Turecku českými firmami svědčí nejlépe skutečnost, že v zasažených oblastech se nachází hned několik takových průmyslových provozů, například uhelná elektrárna Afşin Elbistan, paroplynová elektrárna Erzin či ocelárny Iskenderun, které nebyly zemětřesením nijak vážně poznamenány a jsou nadále plně funkční. Lze tedy očekávat, že jak samotný Metrostav, tak i jiné české stavební podniky mohou potenciálně získat v zemi další velice zajímavé příležitosti.
Roman Seidl, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ankaře

Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Volná místa region Šumperk - Volná místa Šumperk
- Volná místa region Hodonín - Volná místa Hodonín
- Volná místa region Přerov - Volná pracovní místa Přerov
- Volná místa region Opava - Volná místa Opava
- Volná místa region Česká Lípa - Volná pracovní místa Česká Lípa
- Volná místa region Karviná - Volná místa Karviná
- Volná místa region Uherské Hradiště - Volná pracovní místa Uherské Hradiště
- Volná místa region Tábor - Volná místa Tábor
- Volná místa region Zlín - Volná pracovní místa Zlín
- Volná místa region Znojmo - Volná pracovní místa Znojmo
- Volná místa region Prostějov - Volná místa Prostějov
- Nabídky práce podle cz regionů
Prezentace
25.04.2025 Vyšší spoluúčast přinese zajímavé výhody u…
16.04.2025 5 Xiaomi telefonů, které jsou teď v Česku za…
16.04.2025 Jak investovat v době nejistoty?