Společnost Allegro splnila očekávání pro 3. čtvrtletí, funguje již ve čtyřech zemích střední a východní Evropy
Nejdůležitější finanční údaje
Konsolidovaná skupina
• Hrubá hodnota zboží (GMV) skupiny, včetně mezinárodních operací, vzrostla o téměř 10 %, což je na horní hranici očekávání, zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA mírně překonal výhled na 3. čtvrtletí a meziročně vzrostl o 8,4 %.
• Počet aktivních kupujících dosáhl 20,5 milionu napříč regionálním působením společnosti Allegro, včetně více než 5,5 milionů zákazníků mimo Polsko.
• GMV z polských operací vzrostla meziročně o 10,8 %, tedy více než pětkrát rychleji než nominální maloobchodní tržby v zemi , a ve třetím čtvrtletí dosáhla 14,7 miliardy PLN.
• Tržby[1] v Polsku vzrostly meziročně o 17,1 % a ve 3. čtvrtletí dosáhly 2,29 miliardy PLN, přičemž příjmy z reklamy vzrostly meziročně o více než 30 %.
• Upravený zisk EBITDA z polských operací vzrostl ve 3. čtvrtletí [2] meziročně o 13,5 % na 883 milionů PLN, což je mírně nad očekáváním. Upravená EBITDA marže dosáhla 6 % GMV, což je opět více než střednědobé očekávání společnosti Allegro v rozmezí 5,3-5,7 %.
• Pokračující řízení nákladů a silná konverze hotovosti pomohly snížit zadlužení na 0,95x z 2,2x o rok dříve.
• Bezkonkurenční výběr za skvělé ceny se promítá do věrnosti zákazníků. Základna aktivních kupujících společnosti Allegro v Polsku přesáhla ve třetím čtvrtletí 14,9 milionu , přičemž průměrná GMV na aktivního kupujícího zrychlila meziroční růst na 6,8 % a dosáhla 3 950 PLN ročně.
• Od spuštění programu v roce 2018 pomohl program Allegro Smart! více než 6 milionům příjemců v Polsku ušetřit prostřednictvím bezplatného doručení více než 13 miliard PLN.
• Allegro Pay má více než 2 miliony uživatelů a právě začalo rozšiřovat své portfolio produktů o platební kartu Visa, která umožňuje používat Allegro Pay i mimo platformu Allegro. Hodnota úvěrů poskytnutých fintech odnoží společnosti Allegro vzrostla meziročně o 33 % na 2,7 miliardy PLN , čímž bylo ve 3. čtvrtletí financováno 14,2 % GMV.
Další trhy
Na Allegro.cz a Allegro.sk aktivně nakupuje více než 2,8 milionu českých a slovenských spotřebitelů, z toho 2 miliony nových zákazníků. Pouhého půl roku po spuštění na Slovensku je nyní Allegro.hu v provozu v Maďarsku, kde mají maďarští spotřebitelé přístup k bezkonkurenční nabídce.
Počet obchodníků prodávajících na českých a slovenských tržištích společnosti Allegro vzrostl ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 13 % na více než 60 tisíc, přičemž prodeje českých a slovenských obchodníků vzrostly ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 40 %.
Na konci třetího čtvrtletí bylo v Česku a na Slovensku téměř 900 000 uživatelů služby Allegro Smart!. Program rozšiřuje svou působnost v celém regionu a pomáhá snižovat náklady spotřebitelů v Polsku, Česku, na Slovensku, ve Slovinsku a v Maďarsku.
Tři nové platformy rozšířily oslovitelný trh společnosti Allegro o téměř 26 milionů lidí. Budoucí spuštění ve Slovinsku a Chorvatsku přidá dalších přibližně 6 milionů.
• Společnost Allegro očekává ve 4. čtvrtletí meziroční růst GMV polských operací v rozmezí 11-13 %, tržby by měly vzrůst o 13-16 % a upravený zisk EBITDA o 4-7 %. GMV za 4. čtvrtletí u mezinárodních operací očekává meziroční pokles o 25-28 %. Vzhledem k pokračujícímu snižování ztrátových prodejů v segmentu MALL, které kompenzuje organický růst mezinárodních trhů Allegro, mohou tržby meziročně klesnout o 48-52 %, zatímco upravená ztráta EBITDA se očekává ve výši 210-230 mil. CAPEX se ve 4. čtvrtletí předpokládají ve výši 170-180 milionů PLN v Polsku a 30-40 milionů PLN v mezinárodních aktivitách. Očekává se, že konsolidované GMV vzrostou meziročně o 8-10 %, přičemž tržby se v posledním čtvrtletí roku budou pohybovat mezi -2 % a +2 % meziročně. Předpokládá se, že upravený EBITDA skupiny poklesne meziročně o 2-6 % a konsolidované CAPEX dosáhnou 200-220 mil. zlotých.
„Příští měsíc bude Allegro slavit 25 let a já jsem rád, že podnikáme další kroky k tomu, abychom se stali nejoblíbenější online nákupní platformou. Náš úspěšný model tržiště zavádíme ve čtyřech východoevropských zemích a další budou následovat,“ řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. „Během osmnácti měsíců spustilo Allegro platformy na třech nových trzích, kde u nás již nakupují miliony spotřebitelů a tisíce místních obchodníků pomocí platformy Allegro rozšiřují možnosti svého podnikání. To dokazuje přizpůsobivost našeho modelu. Allegro nyní obsluhuje 20,5 milionu aktivních kupujících v celém regionu a zjednodušuje obchodování online pro zákazníky i obchodníky všude, kde působíme.“
Generální ředitel dodal: „Společnost Allegro postupně rozšiřuje svůj oslovitelný trh a zaměřuje se na budování pevných základů pro další růst. V našem podnikání vycházíme z toho, že stále větší výběr se promítá do větší frekvence nákupů, a tento cíl je základem všeho, co děláme: od produktové nabídky po vyhledatelnost a od pohodlí při nakupování po důvěru zákazníků. Brzy budeme fungovat na jediném sdíleném softwarovém systému, což umožní i stejný způsob koordinované práce všude v celé skupině. Chceme posílit naše podnikání v modelu tržiště tím, že odstraníme veškeré překážky při nákupu nebo prodeji. Zároveň se snažíme zajistit efektivní logistiku na místní i mezinárodní úrovni a všude, kam se vydáme, nabíráme ty nejlepší talenty. Neexistuje lepší doba, kdy bychom mohli prokázat svou sílu a bezkonkurenční výběr, než během vrcholící vánoční sezóny. Jsme na ni připraveni a máme v provozu platformy Allegro v Polsku, Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Připravujeme spuštění ve Slovinsku a Chorvatsku, které by mělo přijít v nadcházejících čtvrtletích.“
Aktuality z Polska: Společnost Allegro dosahuje výsledků v souladu s očekáváním a její marže jsou stále vyšší než střednědobé očekávání.
Společnost Allegro splnila všechna svá finanční očekávání za 3. čtvrtletí v oblasti polských operací a mírně překročila cílové rozpětí upraveného zisku EBITDA. Rozšiřující se základna téměř 15 milionů aktivních kupujících v Polsku nadále využívá miliony atraktivních nabídek od více než 157 tisíc obchodníků prodávajících na Allegro. Průměrná GMV na aktivního kupujícího ve třetím čtvrtletí zrychlila meziroční růst na 6,8 %, což je nejrychlejší tempo za poslední rok, a výrazně tak přispěla k celkovému meziročnímu růstu GMV platformy v Polsku o 10,8 %, což je tempo více než pětkrát vyšší než nominální maloobchodní tržby v zemi. Prioritní kategorie - Supermarket a Zdraví a krása - nadále dosahují lepších výsledků a rostou téměř dvakrát rychleji než celková GMV za 3. čtvrtletí. Upravený zisk EBITDA z polských operací vzrostl meziročně o 13,5 %, k čemuž přispělo zlepšení monetizace provedené na začátku roku. To udrželo marži GMV společnosti Allegro pohodlně nad střednědobými aspiracemi na úrovni 6 % a pomohlo stlačit zadlužení pod 1 % oproti 2,2 % o rok dříve.
Růst v oblasti elektronického obchodování vychází z loajality zákazníků, kterou společnost Allegro podporuje svými značkami zaměřenými na usnadnění online nakupování. Program Allegro Smart! již pomohl svým uživatelům ušetřit více než 13 miliard PLN za doručení a zároveň zvýšit tržby. Fintechová odnož skupiny Allegro Pay pomohla jen ve 3. čtvrtletí. financovat 14,2 % celkového GMV.
Mezinárodní aktuality: Spuštění služby Allegro.hu v Maďarsku je dalším krokem skupiny v zavádění regionálních trhů
Česká platforma Allegro.cz a slovenské Allegro.sk získaly ve třetím čtvrtletí 300 tisíc nových aktivních zákazníků, čímž se celkový počet aktivně nakupujících na dvou nových platformách Allegro zvýšil na 2,8 milionu. K bezkonkurenčnímu výběru v obou zemích přispěla rostoucí skupina více než 60 tisíc obchodníků. To se v posledním čtvrtletí projevilo 96 miliony návštěv a 5,7 prodanými položkami na tržištích, přičemž tržby českých a slovenských obchodníků vzrostly na čtvrtletní bázi o 40 %. Z velké části díky novým platformám vykázaly mezinárodní operace společnosti Allegro výsledky za 3. čtvrtletí v souladu s očekáváním. GMV u českých původních značek meziročně poklesla v souladu s očekáváním, protože společnost Allegro pokračuje v minimalizaci prodejů s nízkou marží a zmenšuje výběr na MALL. Současně se GMV a tržby z nových tržišť společnosti Allegro ve 3. čtvrtletí meziročně přibližně zdvojnásobily, což vedlo k mírně nižší než očekávané celkové upravené ztrátě EBITDA v mezinárodních operacích.
Společnost Allegro, která má nyní zázemí v Česku a na Slovensku, chce posílit mezinárodní růst budováním nákupní loajality. Za tímto účelem skupina postupně mění své úspěšné značkové prvky na mezinárodní. Počet placených předplatných služby Smart! v Česku a na Slovensku se přiblížil 900 tisícům a síť balíkomatů One Box se v Česku rozrostla na 270. Allegro.cz a Allegro.sk rozšiřují oslovitelný trh Allegro o 16 milionů lidí, dalších téměř 10 milionů přibylo díky říjnovému spuštění Allegro.hu v Maďarsku, pouhého půl roku po jeho slovenském předchůdci. Nová platforma přichází s bezkonkurenčním výběrem více než 150 milionů mezinárodních nabídek v širokém katalogu všeho možného od elektroniky, potřeb pro dům a zahradu, módy a produktů pro zdraví a krásu až po automobilové díly, knihy a sběratelské předměty. Maďarští spotřebitelé mohou okamžitě využít výhod Allegro Smart!, Záruky nejnižší ceny nebo Allegro Protect, stejně jako různých možností doručení a platby, přičemž obchodníci získávají novou platformu pro online nakupování a potenciální bránu k regionální klientele. Podobné platformy ve Slovinsku a Chorvatsku by měly vzniknout v následujících čtvrtletích.
Finanční aktuality
„Společnost Allegro si ve třetím čtvrtletí udržela vynikající ziskové marže v polské obchodní oblasti a pokračovala v rozšiřování svého tržního modelu na mezinárodní úrovni,“ uvedl Jon Eastick, finanční ředitel společnosti Allegro . „Ziskovost v Polsku i na úrovni skupiny mírně předčila očekávání, zatímco celkové zadlužení společnosti Allegro kleslo pod hranici 1x upraveného zisku EBITDA skupiny. To je silná finanční pozice, která nám dává jistotu pro další postupnou expanzi v regionu a investice do našich motorů růstu v oblasti reklamy, fintech a logistiky. Polští zákazníci společnosti Allegro u nás zvyšují své výdaje nejrychlejším tempem za poslední rok, a to navzdory známkám oslabení maloobchodních tržeb. Naše výhledy pro 4. čtvrtletí ukazují naši sebedůvěru, neboť naším cílem je zrychlit růst GMV až na 13 % meziročně. Víme, že to bude stát více marketingových nákladů, ale zároveň věříme, že Allegro bude za skvělou vánoční nabídku odměněno rostoucí loajalitou zákazníků. Ačkoli se ve 4. čtvrtletí očekává zpomalení růstu upraveného zisku EBITDA, naše celoroční upravená EBITDA marže by měla zůstat nad naší střednědobou aspirací 5,3-5,7 % GMV.“
Společnost Allegro byla založena v Polsku téměř před 25 lety a nyní provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Se sídlem v Lucembursku a kótováním na varšavské burze cenných papírů po největším IPO v historii burzy upevňuje Allegro svou pozici největšího online tržiště evropského původu. Platforma spojuje miliony kupujících z celé východní a střední Evropy i EU s tisíci mezinárodních obchodníků, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Allegro se již etablovalo jako tržiště pro spotřebitele v Polsku a setrvačník polské ekonomiky, který pomáhá vytvářet přibližně 1 % hrubého domácího produktu (HDP) země a její celkové pracovní síly. Tento pozitivní dopad chce zopakovat v každé zemi, kde působí, a usiluje o to, aby se stalo nejoblíbenějším místem online nakupování v Evropě.
[1] Součet celkových příjmů a ostatních provozních výnosů.
[2] Společnost Allegro do této tiskové zprávy zahrnula některé alternativní ukazatele výkonnosti, které nejsou definovány v rámci Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Definice alternativních ukazatelů výkonnosti používaných společností Allegro jsou uvedeny v mezitímní zprávě Skupiny, strana 14-16, která je k dispozici na https://about.allegro.eu/financial-results.
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?