Přísné limity CO2 již mají své dopady, revizi potřebujeme co nejdříve
Přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory musí proběhnout dříve, aby byla udržena konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu, zachována pracovní místa a zajištěna dostupnost dopravy. Je o tom přesvědčený ministr dopravy Martin Kupka.
Navazujeme tak na své dosavadní aktivity v oblasti realistického a realizovatelného ozelenění dopravy i aktuální iniciativu italské premiérky Georgie Meloniové: „ Naším cílem musí být udržet konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a zároveň zabránit tvorbě bariér, které by znemožnily nákup nových cenově dostupných automobilů. Máme ambici být lídry snah o změnu nastavení evropských plánů týkajících se spalovacích motorů,“ zdůrazňuje ministr dopravy.
První kroky na cestě k reálné zelené politice jsme již podnikli: Ministr Kupka v tomto týdnu v Berlíně jednal s německým ministrem dopravy Volkerem Wissingem o krocích k přehodnocení CO 2 limitů u osobních vozidel, a to i v návaznosti na dopis Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) z minulého týdne, ve kterém se zmiňuje nemožnost splnění stanovených limitů CO 2 pro rok 2025. Zároveň jsme v kontaktu se sdružením českého autoprůmyslu ohledně dalších společných kroků.
„ Cesta vede přes další intenzivní vyjednávání a získání dostatečně široké podpory podobně smýšlejících států,“ připomíná ministr.
V roce 2023 byla v návaznosti na ambicióznější klimatické cíle Unie přijata revize nařízení, která stanovuje výkonnostní limity CO 2 pro nové osobní automobily a nová lehká užitková vozidla (dodávky).
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
18.09.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Bankovní rada ČNB v září opět snížila úrokové sazby o 25 bodů
Petr Lajsek, Purple Trading
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Rozhovor: Jak Nekrachni.cz mění finanční vzdělávání novou Edu Platformou
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select