Čínský trh e-commerce je největší na světě a nabízí řadu inspirací
Přítomnost na čínských platformách elektronického obchodu se v posledních letech stala nezbytnou nutností pro místní i zahraniční firmy, které chtějí na tamním trhu uspět. Čínský trh e-commerce je největší na světe a skýtá řadu inspirací, jak v dnešním super-konkurenčním prostředí uspět. Čínu nedávno navštívila také delegace top manažerů předních českých společností v oblasti elektronického obchodování.
Akce společnosti Alibaba v Šanghaji. Foto: Shutterstock
Firmám z oblasti e-commerce se logicky přímo nabízí navštívit Čínu, světového lídra v oblasti e-commerce, především pak Šanghaj, největší čínské město, kde se firmy bez digitální prezentace a využití moderních elektronických komunikačních prostředků v dnešní době již vůbec neobejdou.
OBROVSKÝ TRH I ROZMANITÝ OBCHOD
Elektronický obchod v Číně je obrovský a rozmanitý. Místní i zahraniční firmy jsou ochotny investovat spoustu peněz, aby se dostaly na nejoblíbenější čínské platformy elektronického obchodu. Většina čínské populace pravidelně nakupuje výrobky online, protože je to snadné a pohodlné, a to zejména díky dobře fungujícímu uživatelskému prostředí a digitálním platebním platformám.
Čínský trh elektronického obchodování za posledních deset let vzrostl exponenciálně ze 108 milionů v roce 2009 na dnešních více než 900 milionů nakupujících online. Aktuálně se v Číně uskuteční více než 46 % všech spotřebitelských nákupů online a se současnými tržbami okolo 2,2 bilionu dolarů je Čína zdaleka vedoucí zemí na světě (Spojené státy jsou druhé s cca 1,1 bilionu dolarů).
Zásadní roli v oblasti e-commerce hrají sociální média. Čínské prostředí je velmi odlišné, kdy mnoho globálních platforem není v zemi přístupných a čínskému e-commerce prostředí tak dominují místní digitální platformy. Většina těchto platforem integruje více funkcí nad rámec sociálních sítí a kombinuje zasílání zpráv, elektronické obchodování, reklamní videa, platby, hry a další.
Foto: Generální konzulát ČR v Šanghaji
ČESKÁ MISE
Týdenní obchodní mise v Šanghaji a Pekingu se zúčastnili vlastníci, generální a finanční ředitelé předních českých firem z oblasti fitness e-commerce, e-commerce s nábytkem nebo softwaru a dalších příbuzných oblastí elektronického obchodování. Šanghajskou část mise podpořili svou účastí na schůzkách a jednáních i zástupci českého generálního konzulátu. Dvoudenní akce v Šanghaji se zúčastnili i zástupci agentury CzechTrade.
Podnikatelská delegace měla během návštěvy Číny možnost sejít se s celou řadou zástupců největších e-commerce hráčů, včetně digitálních agentur, které pomáhají firmám se prosadit na čínském trhu.
Kromě návštěvy čínských firem se účastnici mise měli možnost v rámci networkingové akce setkat i s generálním konzulem Karlem Šrolem a šanghajskou komunitou českých firem vedenou obchodní komorou CzechCham. Zástupci těchto společností znají čínský trh velmi dobře a mohli tak účastníkům poradit, na co a jak se připravit, aby na obrovském, ale o to náročnějším, čínském trhu mohli uspět.
Jakkoliv se čínské prostředí od toho evropského významně liší, cílem každé firmy je oslovit zákazníka a udržet si ho. České firmy měly během pobytu v Číně možnost navázat velmi zajímavé kontakty a především vidět a pochopit, jak využívat elektronické prostředí pro účely marketingu a prodeje v tak silně konkurenčním prostředí.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Šanghaji
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Svět - státy světa a jejich ekonomika
- CNY, čínský juan - převod měn na CZK, českou korunu
- Největší vzestupy a poklesy kurzu kryptoměn za týden
- Zprávy Kurzy.cz - ekonomika, akcie, koruna, euro, dolar, zprávy ze světa.
- Akcie ve světě - hodnoty indexů
- Akcie ve světě
- Akcie ve světě - grafy indexů
- Energie - vývoj cen energií na komoditních trzích
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
?