Čínský trh e-commerce je největší na světě a nabízí řadu inspirací
Přítomnost na čínských platformách elektronického obchodu se v posledních letech stala nezbytnou nutností pro místní i zahraniční firmy, které chtějí na tamním trhu uspět. Čínský trh e-commerce je největší na světe a skýtá řadu inspirací, jak v dnešním super-konkurenčním prostředí uspět. Čínu nedávno navštívila také delegace top manažerů předních českých společností v oblasti elektronického obchodování.
Akce společnosti Alibaba v Šanghaji. Foto: Shutterstock
Firmám z oblasti e-commerce se logicky přímo nabízí navštívit Čínu, světového lídra v oblasti e-commerce, především pak Šanghaj, největší čínské město, kde se firmy bez digitální prezentace a využití moderních elektronických komunikačních prostředků v dnešní době již vůbec neobejdou.
OBROVSKÝ TRH I ROZMANITÝ OBCHOD
Elektronický obchod v Číně je obrovský a rozmanitý. Místní i zahraniční firmy jsou ochotny investovat spoustu peněz, aby se dostaly na nejoblíbenější čínské platformy elektronického obchodu. Většina čínské populace pravidelně nakupuje výrobky online, protože je to snadné a pohodlné, a to zejména díky dobře fungujícímu uživatelskému prostředí a digitálním platebním platformám.
Čínský trh elektronického obchodování za posledních deset let vzrostl exponenciálně ze 108 milionů v roce 2009 na dnešních více než 900 milionů nakupujících online. Aktuálně se v Číně uskuteční více než 46 % všech spotřebitelských nákupů online a se současnými tržbami okolo 2,2 bilionu dolarů je Čína zdaleka vedoucí zemí na světě (Spojené státy jsou druhé s cca 1,1 bilionu dolarů).
Zásadní roli v oblasti e-commerce hrají sociální média. Čínské prostředí je velmi odlišné, kdy mnoho globálních platforem není v zemi přístupných a čínskému e-commerce prostředí tak dominují místní digitální platformy. Většina těchto platforem integruje více funkcí nad rámec sociálních sítí a kombinuje zasílání zpráv, elektronické obchodování, reklamní videa, platby, hry a další.
Foto: Generální konzulát ČR v Šanghaji
ČESKÁ MISE
Týdenní obchodní mise v Šanghaji a Pekingu se zúčastnili vlastníci, generální a finanční ředitelé předních českých firem z oblasti fitness e-commerce, e-commerce s nábytkem nebo softwaru a dalších příbuzných oblastí elektronického obchodování. Šanghajskou část mise podpořili svou účastí na schůzkách a jednáních i zástupci českého generálního konzulátu. Dvoudenní akce v Šanghaji se zúčastnili i zástupci agentury CzechTrade.
Podnikatelská delegace měla během návštěvy Číny možnost sejít se s celou řadou zástupců největších e-commerce hráčů, včetně digitálních agentur, které pomáhají firmám se prosadit na čínském trhu.
Kromě návštěvy čínských firem se účastnici mise měli možnost v rámci networkingové akce setkat i s generálním konzulem Karlem Šrolem a šanghajskou komunitou českých firem vedenou obchodní komorou CzechCham. Zástupci těchto společností znají čínský trh velmi dobře a mohli tak účastníkům poradit, na co a jak se připravit, aby na obrovském, ale o to náročnějším, čínském trhu mohli uspět.
Jakkoliv se čínské prostředí od toho evropského významně liší, cílem každé firmy je oslovit zákazníka a udržet si ho. České firmy měly během pobytu v Číně možnost navázat velmi zajímavé kontakty a především vidět a pochopit, jak využívat elektronické prostředí pro účely marketingu a prodeje v tak silně konkurenčním prostředí.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Šanghaji
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
11.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
?