Průzkum Holiday Barometr 2024: Nejméně ochotní pracovat o dovolené jsou Češi, Francouzi a Rakušané
Záměr pracovat o dovolené připouští necelá pětina Čechů, zato třetina Britů, Švýcarů nebo Američanů a tři čtvrtiny Indů. Vyplývá to z průzkumu Holiday Barometr, který provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance v jedenadvaceti zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky, Středního východu a Oceánie agentura Ipsos.
Záměr, že budou při letošní dovolené pracovat, připustilo v reprezentativním průzkumu Holiday Barometr pouze 18 % dotázaných Čechů, nejméně ze všech sledovaných zemí. Ve státech jako Švýcarsko (35 %) a Velká Británie (35 %) je ochota pracovat z místa dovolené takřka dvojnásobná, výrazně vyšší čísla ukázal průzkum i v Německu (31 %), Polsku (31 %) nebo v Itálii (30 %). Českým dovolenkářům byli v tomto směru nejbližší respondenti z Francie (20 %) a Rakouska (20 %).
Pro tři čtvrtiny českých respondentů, kteří práci během dovolené připustili, by přitom nebyla kombinace prázdnin a plnění pracovních úkolů ničím novým, čtvrtina se chystala letos na dovolené pracovat poprvé.
„Více než tři čtvrtiny Čechů nechávají při dovolené práci stranou a zaměřují se především na odpočinek,” uvádí Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistace. „Souvisí to v první řadě s tím, že od dovolené očekávají podle stejného průzkumu zejména odpočinek a klid (32 %), zážitky sdílené s rodinou či přáteli (29 %) a totální změnu prostředí (22 %).”
Ještě výraznější rozdíly v přístupu k workation – práci na dálku z dovolenkové destinace – ukázal průzkum mezi obyvateli různých kontinentů a regionů. Nejvstřícnější ke kombinaci dovolené a práce na dálku v něm byli respondenti ze Saúdské Arábie (81 %), Indie (75 %) a Spojených arabských emirátů (72 %), nejnižší míru ochoty o dovolené pracovat projevili naopak dotázaní v Japonsku (26 %), Austrálii (28 %) a v Kanadě (32 %).
„Firem, které vyžadují, aby byli zaměstnanci k dispozici i během dovolené, přibývá, část odborníků ovšem před workation varuje,” uzavírá Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistance. „Nedostatečný odpočinek může vést podle nich k nárůstu stresu a k vyhoření. Při práci na dálku nelze také přehlédnout zvýšené kybernetické hrozby pro firemní sítě a riziko úniku citlivých dat.“
Reprezentativní průzkum HOLIDAY BAROMETR provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance, součást skupiny Generali, globální agentura pro marketingový výzkum Ipsos. Průzkumu, zaměřeného na plánování a trávení dovolené, se zúčastnilo 21 000 respondentů ve 21 zemích Evropy (Belgie, Česko, Francie, Itálie, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko a Velká Británie), Severní Ameriky (Kanada, USA), Asie (Hongkong, Indie, Japonsko, Malajsie a Singapur), Středního východu (Saúdská Arábie, SAE) a Oceánie (Austrálie).
HOLIDAY BAROMETR 2024
Budete v místě dovolené pracovat?
1) Ano, už jsem to udělal v minulosti. 2) Ano, letos to bude poprvé. 3) Ne.
|
FR
|
UK
|
BE
|
DE
|
CH
|
ES
|
PT
|
IT
|
CZ
|
|||
1)
|
18 %
|
13 %
|
22 %
|
19 %
|
21 %
|
23 %
|
12 %
|
19 %
|
16 %
|
19 %
|
22 %
|
13 %
|
2)
|
9 %
|
7 %
|
13 %
|
7 %
|
10 %
|
12 %
|
8 %
|
9 %
|
9 %
|
11 %
|
9 %
|
5 %
|
3)
|
73 %
|
80 %
|
65 %
|
74 %
|
69 %
|
65 %
|
80 %
|
72 %
|
75 %
|
70 %
|
69 %
|
82 %
|
|
MY
|
HK
|
JP
|
SG
|
AU
|
US
|
CA
|
SA
|
||
1)
|
43 %
|
27 %
|
15 %
|
26 %
|
56 %
|
18 %
|
32 %
|
22 %
|
63 %
|
51 %
|
2)
|
22 %
|
9 %
|
11 %
|
11 %
|
19 %
|
10 %
|
14 %
|
10 %
|
18 %
|
21 %
|
3)
|
35 %
|
64 %
|
74 %
|
63 %
|
25 %
|
72 %
|
54 %
|
68 %
|
19 %
|
28 %
|
EU Evropa, FR Francie, UK Velká Británie, BE Belgie, DE Německo, CH Švýcarsko, AT Rakousko, ES Španělsko, PT Portugalsko, IT Itálie, PL Polsko, CZ Česká republika / MY Malajsie, HK Hongkong, JP Japonsko, SG Singapur, IN Indie, AU Austrálie, US Spojené státy americké, CA Kanada, SA Saúdská Arábie, AE Spojené arabské emiráty.
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select
?