Export (export.cz)
Export  |  29.05.2024 10:07:00

Dánsko automatizuje příměstské vlaky. Subkontrakty jsou otevřené i Čechům

Dánské dráhy plánují rozsáhlou automatizaci provozu 170 km příměstské dráhy (S-bane). Hlavní zakázku získala firma Siemens Mobility, následné tendry ale pro potenciální české subkontraktory otevírají příležitost k zapojení se do přípravy tratí na provoz v bezobslužném režimu.

Síť příměstských vlaků už dosáhla svého maxima přepravní kapacity a čeká ji modernizace. Foto Shutterstock

Kontrakt pro Siemens Mobility nezahrnuje pouze dodání příměstských vlaků, které mají nahradit 104 osmivozových a 31 čtyřvozových souprav EMU, budou – stejně jako je tomu už nyní u kodaňských souprav metra – schopny automatizovaného provozu bez strojvůdce, založeném na komunikaci pomocí zařízení Trainguard MT. Následná smlouva o podpůrných systémech bude pokrývat dodávku široké škály technického vybavení pro podporu přeměny sítě příměstských vlaků S-bane na plně automatický provoz, včetně stavebních úprav trati a nástupišť, instalace kamerových systémů CCTV, tlačítek pro nouzové zastavení na nástupištích či systému pro detekci osob a předmětů na trati.

Právě zde vidíme prostor pro české firmy, jež mají výjimečnou příležitost se na projektu modernizace 170 km příměstských železničních tratí na provoz v bezobslužném režimu GoA4 (Grade of Automation 4) podílet z pozice subkontraktora. Vedení Dánských železnic, společnosti DSB, předpokládá, že zakázku na podpůrné systémy vyhlásí do konce roku 2025.

Maximální kapacita vlaků dosažena

Stávající síť S-bane, jež je v masivním rozsahu využívána zejména k dojíždění za prací či do školy mezi Kodaní a jejími satelity takzvané širší Kodaně, dosáhla podle vyjádření DSB své maximální kapacity během dopravní špičky a současná generace S-vlaků tak musí být nahrazena v horizontu 15 let. První vlaky S-tog bez strojvedoucího by měly na pilotním úseku – okruhu kolem Kodaně (linka F, tzv. Ringbanen, jež jako jediná neprochází hlavním nádražím jakožto klíčovým železničním uzlem Kodaně), jezdit od roku 2030. Celá síť S-bane by měla být plně automatická kolem roku 2037.

Oto Weniger, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Kodani

Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688