Dánsko automatizuje příměstské vlaky. Subkontrakty jsou otevřené i Čechům
Síť příměstských vlaků už dosáhla svého maxima přepravní kapacity a čeká ji modernizace. Foto Shutterstock
Kontrakt pro Siemens Mobility nezahrnuje pouze dodání příměstských vlaků, které mají nahradit 104 osmivozových a 31 čtyřvozových souprav EMU, budou – stejně jako je tomu už nyní u kodaňských souprav metra – schopny automatizovaného provozu bez strojvůdce, založeném na komunikaci pomocí zařízení Trainguard MT. Následná smlouva o podpůrných systémech bude pokrývat dodávku široké škály technického vybavení pro podporu přeměny sítě příměstských vlaků S-bane na plně automatický provoz, včetně stavebních úprav trati a nástupišť, instalace kamerových systémů CCTV, tlačítek pro nouzové zastavení na nástupištích či systému pro detekci osob a předmětů na trati.
Právě zde vidíme prostor pro české firmy, jež mají výjimečnou příležitost se na projektu modernizace 170 km příměstských železničních tratí na provoz v bezobslužném režimu GoA4 (Grade of Automation 4) podílet z pozice subkontraktora. Vedení Dánských železnic, společnosti DSB, předpokládá, že zakázku na podpůrné systémy vyhlásí do konce roku 2025.
Maximální kapacita vlaků dosažena
Stávající síť S-bane, jež je v masivním rozsahu využívána zejména k dojíždění za prací či do školy mezi Kodaní a jejími satelity takzvané širší Kodaně, dosáhla podle vyjádření DSB své maximální kapacity během dopravní špičky a současná generace S-vlaků tak musí být nahrazena v horizontu 15 let. První vlaky S-tog bez strojvedoucího by měly na pilotním úseku – okruhu kolem Kodaně (linka F, tzv. Ringbanen, jež jako jediná neprochází hlavním nádražím jakožto klíčovým železničním uzlem Kodaně), jezdit od roku 2030. Celá síť S-bane by měla být plně automatická kolem roku 2037.
Oto Weniger, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Kodani
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
21.06.2024 Ceny nových iPhonů letí dolů. Teď jsou v…
21.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Apple se stává první značkou s celosvětovou hodnotou 1 bilion dolarů
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejlepší okamžik na tankování? Připlatíme si v létě za benzín i naftu?
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Ing. Tomáš Slavík, SLUTO
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.
Kdy a Kde Rezervovat Zimní Dovolenou, aby Vaše Peníze Pracovaly pro Vás?"