Zahraniční firmy mohou v Kuvajtu působit bez místního zástupce
Až dosud si musely zahraniční společnosti v Kuvajtu najít místního obchodního partnera v roli agenta, distributora či obchodního zástupce, případně zakládat joint ventures. Novela zákona jim nově umožňuje zřizovat pobočky v zemi a podnikat napřímo bez nutnosti místního zástupce. Změny mají přispět k otevírání kuvajtského trhu a podpořit hospodářskou soutěž s cílem zlepšit dostupnost nabídky zboží a služeb za nejvýhodnější cenu.
Ilustrační foto Shutterstock
Co to pro zahraniční společnosti v Kuvajtu znamená? Kuvajtský obchodní zákoník byl pozměněn tak, aby zahraniční společnosti umožnil založit pobočku v Kuvajtu a vykonávat činnost bez potřeby místního zástupce. Dále byl pozměněn zákon o veřejných zakázkách, aby bylo možné vyjmout zahraniční uchazeče z obchodní registrace v zemi a nutnosti mít místního zástupce, což znamená, že se nově zahraniční společnosti mohou přihlásit do výběrového řízení v Kuvajtu bez místního zástupce nebo potřeby založit společnost.
Očekáváme, že na tuto novelizaci budou navazovat podrobné prováděcí předpisy, které budou řešit související náležitosti a důsledky zejména z hlediska zaměstnanosti a systému sponzoringu. Otázkou je, zda tato novela změní léta zavedenou praxi, kdy platilo, že podnikání v Kuvajtu bez místního partnera znalého prostředí a kontaktů bylo velmi obtížné až nemožné. Kuvajtští partneři často požadovali výhradní zastupitelskou smlouvu a výběr kvalitního partnera představoval klíčový krok pro úspěšný vstup na tamní trh. Ohledně aktuálního vývoje se neváhejte obrátit na ekonomickou diplomatku Velvyslanectví ČR v Kuvajtu.
Tereza Valášková, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Kuvajtu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.