FIXED.zone loni navýšil obrat o 18 pct a dosáhl EBITDA 24 mil. Kč
FIXED.zone, přední český výrobce a distributor příslušenství pro mobilní zařízení, se ohlíží za dalším úspěšným rokem, ve kterém s celkovým obratem 444 milionů korun meziročně vzrostl o 18 %. Podle předběžných účetních výsledků se společnosti podařilo mimo obchodního růstu dosáhnout také historicky nejvyššího provozního zisku a EBITDA.
Renomovaná česká společnost FIXED.zone vstupovala do loňského roku s ambiciózním rozvojovým plánem a dosáhla 18% růstu. Z celkového obratu ve výši 375 milionů a EBITDA ve výši 19 milionů korun v roce 2022 tak v loňském roce dle předběžných dat došlo k růstu na 444 milionů korun a EBIDTA 24 milionů při provozním výsledku hospodaření na úrovni 19 milionů. FIXED.zone těchto výsledků dosáhla prodejem více než 2 000 000 kusů příslušenství.
Společnost nejvíce zvýšila své tržní podíly na tradičních trzích, tedy v České republice a na Slovensku. Důvodem růstu jsou investice do známosti značky prostřednictvím marketingových a PR kampaní a rozšiřování sortimentu, zejména do prémiového segmentu. Největší nárůst FIXED zaznamenal v sortimentu nabíjení, kde narostl obrat o 51 %. Značka zaznamenává velký zájem o nabíjecí stojánky, powerbanky, či vysokokapacitní a víceportové nabíječky. Za růstem na zahraničních trzích stojí zejména rozšiřování vztahů s distribučními partnery. Podíl zahraničního obchodu v uplynulém roce činil 16 % z celkového obratu.
„Kromě pozitivních zpráv musíme zmínit ale i ty méně povedené. Výsledek v roce 2023 mohl být ještě o něco lepší, kdybychom nemuseli odepsat 5,2 milionů korun, které jsme původně investovali do vývoje IoT technologií v minulých letech. Usoudili jsme však, že směr technologie IoT není tím, kterým se chceme ubírat. Nicméně, portfolia drobných produktů, které hlídají klíče, peněženky, zavazadla a jízdní kola, rozvíjíme i nadále, avšak pouze s jinou technologií. Například v segmentu SMART jsme úspěšně uvedli lokalizační čip TAG a nyní uvádíme lokalizační kartu CARD pracující se sítí FindMy od Apple.“ komentuje Daniel Havner, obchodní ředitel a člen správní rady FIXED.zone.
V rámci svého strategického růstu chystá FIXED.zone pro letošní rok uvést na trh až 50 nových produktů v portfoliu vlastní značky. Ambicí je také další růst na domácím trhu, rozšíření vlastního prodejního týmu v Polsku a zaměření na trhy v Pobaltských republikách, Maďarsku a Portugalsku a s tím spojené zvyšování podílu zahraničního obchodu z loňských 16 % na 19 %, nejen díky čemuž si management slibuje dosažení půlmiliardového milníku.
„V letošním roce také plánujeme zdvojnásobit investice do marketingových kampaní, a implementovat nový B2B a B2C portál. Mimo to budeme rozšiřovat výrobu v České republice v rámci projektů recyklovaných TPU pouzder a personalizace produktů formou potisku nebo laserování. Přímou návratnost těchto investic očekáváme v horizontu do pěti let. Pořád vnímáme prostor, co zlepšovat a inovovat, rozhodně je na co se těšit.“ dodává na závěr CEO FIXED.zone, Jan Moravec.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz