Počet uživatelů bankovní identity překročil 4 miliony
Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je meziročně dvakrát více, a představuje tak nejrozšířenější digitální identitu. Lidé s Bank iD loni uskutečnili 15 milionů transakcí v portálech státní správy a 4 milionů ověření na firemních webech. Celkově má bankovní identitu dostupnou 6 milionu občanů u deseti bank. Zhruba 1,6 milionu lidí se loni přihlásilo na portálech soukromých společností, což ukazuje na rostoucí důvěru v tuto digitální službu. V letošním roce mohou Bank iD využít rodiče žáků devátých tříd a zájemců o víceletá gymnázia pro online přihlášení na střední školy, které připravuje CERMAT a MŠMT.
Během pouhých tří let se bankovní identita stala pro většinu lidí v ČR absolutní samozřejmostí. Významné také je, že cizinci (EU i non EU) mohou nyní získat bankovní identitu u tří bank (MONETA Money Bank, Fio banka a Raiffeisenbank), pokud mají osobní doklad vydaný českým státem.
„V tuto chvíli spolupracujeme s více než 400 subjekty. Jsem rád, že se digitalizace čím dál více prosazuje v oblastech, kde doposud nebyla, jako jsou například bezobslužné prodejny v menších obcích. V loňském roce bylo otevřeno 30 nových prodejen s bezobslužným režimem a přes bankovní identitu lidé uskutečnili 100 000 nákupů. Z bezobslužných prodejen se stává řešení pro český venkov, jelikož personální náklady představují až 75 % nákladů pro provozovatele, což v tomto případě odpadá,“ vysvětluje jednu z výhod Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identita, a.s.
Přihlášky na střední školy
Letos poprvé v přijímacím řízení na střední školy odpadá povinnost fyzicky odevzdat nebo poslat přihlášku. Žáci si letos poprvé vybírají tři střední školy. Systém žáky na základě jejich výsledků přijímacích zkoušek automaticky rozřadí podle jejich preferencí. Tento krok bude velkou úlevu pro rodiče 106 tisíc deváťáků.
„Statistiky žádostí o jednorázový příspěvek na dítě ukázaly, že přes 82 % žádostí bylo podáno elektronicky. Podobný trend lze očekávat také u letošních přijímacích zkoušek. Elektronický systém usnadní administrativu školám a možnost přihlášování pomocí bankovní identity by měl zjednodušit celý proces a eliminovat stres rodičů. Je důležité zmínit, že některé banky zřídí bankovní identitu i těm rodičům, kteří z nejrůznějších důvodů nemají bankovní účet,“ vysvětluje Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identita, a.s. Elektronickou přihlášku bude možné podat od 1.2.2024 do 20.2.2024, více informací najdou zájemci na doméně www.prihlaskynastredni.cz. Systém se týká také přihlášek na víceletá gymnázia. V případě, že rodiče nemají bankovní účet, mohou si zřídit samostatnou bankovní identitu u České spořitelny, ČSOB, FIO banky, Komerční banky a MONETA Money bank.
Vedle toho první čtyři univerzity začaly využívat Bank iD pro přihlášky k vysokoškolskému studiu nebo zápis do ročníku, což je další krok k digitální transformaci vzdělávacího sektoru.
250 zodpovědných e-shopů ověřuje věk
V současném prostředí e-commerce v České republice se objevuje významný problém: většina e-shopů na trhu nedostatečně ověřuje věk při prodeji produktů, u kterých je to zákonem vyžadováno. Tento problém se týká především prodeje tabáku, alkoholu, nikotinových sáčků a pyrotechniky. Tento nedostatek v dodržování zákonných předpisů je alarmující, zejména vzhledem k nedávným zjištěním Státní zemědělské a potravinářské inspekce, která odhalila, že 77 % online prodejců tabákových výrobků a nikotinových sáčků neplní své zákonné povinnosti. Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, jasně stanovuje, že prodejci musí elektronicky ověřovat věk nakupujících. Jednoduché zaškrtnutí políčka „Je mi 18 let“ je považováno za nedostatečné. Tento nedostatek ve splnění zákonných požadavků představuje vážné riziko pro veřejné zdraví a bezpečnost, zvláště mezi mladými lidmi.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun