Takzvané OBU jednotky jsou propojené s telematickou infrastrukturou ve městě a
dopravní ústřednou, která v Mladé Boleslavi umožňuje dynamické řízení
dopravní situace.
Systém dovoluje přednostní volbu a prodlužování signálu „volno“ tak, aby dotyčná vozidla projela křižovatkou zcela bez zastavení nebo s minimálním zdržením.
Už v předminulém
roce město zakoupilo první dvě jednotky: jedna byla umístěna na vůz mobilních
jednotky intenzivní péče, které převáží pacienty neodkladné péče mezi poskytovateli zdravotnických
služeb, druhá jednotka byla umístěna na sanitku záchranky.
V
roce 2023 byly díky sponzorskému daru BK
Mladá Boleslav, MITEL a.s. a SPEL a.s zakoupeny tři další jednotky: jedna byla umístěna ve voze
nemocnice a dvě ve vozech záchranky. Nyní budou vybavena vozidla hasičů a
státní policie.
„Považuji téměř za naši povinnost podílet se na takto důležité investici, která může doslova pomoci zachraňovat životy našich spoluobčanů, a proto jsem rád, že jsme jako město na nové palubní jednotky přispěli. Navíc všichni víme, jaký je provoz v Mladé Boleslavi, takže jakýkoliv systém, který složkám IZS usnadní průjezd městem, je velkým přínosem pro všechny
strany," uvedl primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati.
„Mladoboleslavským záchranářům, policistům a hasičům se snažíme pomáhat. Vnímám, že přesně takové projekty jsou velmi důležité - podobně jako například náš nedávný
příspěvek na pořízení nové čtyřkolky pro mladoboleslavské
hasiče, která jim bude sloužit pro
přepravu osob i materiálu v těžko přístupem terénu,“ zmínil první náměstek primátora Jiří Bouška další aktuální finanční pomoc ze
strany města.
„Těší mě, že Nadační
fond Škoda Auto může dlouhodobě přispívat ke zvyšování bezpečnosti
dopravy v Mladé Boleslavi. Nákup palubních jednotek pro vozy
policie a hasičů je dalším významným krokem kupředu, který navazuje na projekt instalace telematiky do dopravního systému města. Věřím, že pomůže jak
obyvatelům Mladé Boleslavi, tak těm, kteří každodenně chrání jejich zdraví a životy,“ doplnil ředitel Nadačního fondu
Škoda Auto Ladislav Kučera.
„Mám v živé paměti vážnou nehodu naší boleslavské prvosledové hlídky, která ve velké rychlosti projížděla světelnou křižovatkou u
Bondy Centra. Přestože hlídka použila výstražné světelné a zvukové zařízení, jeden z řidičů to nepostřehl a po rozsvícení zeleného signálu vjel do křižovatky. Došlo „jen“ k lehkým zraněním, ale služební vůz byl na odpis. S OBU jednotkou by se to nestalo. Jsme proto velmi rádi za tuto
technologii, které přispěje k větší bezpečnosti při
cestě na
místo urgentní události,“ dodal Marek Jirouš, ředitel mladoboleslavské PČR.