Stavba obchvatu Třebíče prošla posouzením vlivu na životní prostředí
Ředitelství silnic a dálnic obdrželo rozhodnutí Krajského úřadu Kraje Vysočina – Souhlasné závazné stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu na životní prostředí, k projektu „I/23 obchvat Třebíč“. Dokument o 52 stranách obsahuje i několik požadavků pro zapracování do projektové dokumentace pro provádění stavby (DPS), se kterými se nyní seznamujeme a budeme nalézat řešení, jak jim vyhovět.
Stavbou vnitřního obchvatu Třebíče dojde k výraznému vyvedení dopravy převážně mimo zastavěná území města, jehož středem silnice I/23 dosud prochází. Nová přeložka sníží dopravní zátěž v centru. Snížení množství výfukových plynů bude mít pozitivní dopad na životní podmínky místních obyvatel.
Nynější trasa silnice dělí Třebíč v podstatě na dvě poloviny. Ve své stopě prochází městem od západu k východu přes ulice Pražská, Sucheniova, Bráfova tř., Sportovní a Brněnská. Ve značné části své délky přitom vede hustě obydlenou zástavbou. Vedle místních komunikací se na ní připojují čtyři silnice II. tříd, které na I/23 přivádí dopravu od okolních měst a obcí. Také to má za následek, že průměrná denní intenzita provozu přesahuje v určitých úsecích I/23 ve městě hranici 16 tisíc vozidel.
Plánovaný obchvat, jehož součástí bude 9 mostů jeden tunel a jedna lávka je ve své celé délce 5992 m připravován po navazujících částech, které jsou celkem tři. Nejdelší z nich je 4146 m dlouhá jihozápadní část, která částečně využije i stopu stávající silnice II. třídy. Na počátku úseku se přeložka napřimuje a částečně kopíruje stopu současné I/23. Její úpravy a korekce začínají v prostoru rozvodny JME Řípov. Napojení stávající I/23 od Třebíče (ulice Pražská) do nově budované přeložky se nachází ve staničení km 0,946. Toto napojení je řešeno úrovňovou stykovou křižovatkou, která je situována do hlubokého zářezu.
Za ní se přeložka v km 1,100 od stávající trasy odpojuje a pokračuje pravostranným obloukem, v němž překonává mimoúrovňově (podjezdem) železniční trať Brno – Jihlava. Dále se trasa vyhýbá fotbalovému stadionu a v hlubokém zářezu překříží místní komunikaci (ul. Řípovská). Křížení ulic Řípovská a Vrchlického je provedeno na zakrytém úseku obchvatu délky 228 m (tzv. tunel Borovina). V km 1,596 je umístěna druhá úrovňová styková křižovatka, která na obchvat napojuje silnici II/410 (ul. Koželužská). Tato komunikace je v rámci stavby kompletně rekonstruována. V její trase pak přeložka pokračuje až do km 2,408, odkud od křižovatky u Janova mlýna vede v nové stopě a pravostranným obloukem prochází 103 m dlouhým přemostěním přes část Libušina a Terovské údolí. V městské části Horka – Domky trasa míjí nedaleké zahrádkářské kolonie Libuše a Mojmír. Podél osady prochází přeložka po zemědělsky využívaných pozemcích. V km 3,581 přemosťuje obchvat nová přeložka místní komunikace (ul. Vltavínská), která poslouží hlavně chodcům a cyklistům. Trasa první části poté končí na nové mimoúrovňové okružní křižovatce se silnicí č. II/360 (ul. Znojemská), kterou podchází.
Od ní pokračuje v přímém směru a převážně v zářezu druhá část, která je umístěna v trase ul. Spojovací. Podél ní vedou z obou stran souběžné jednosměrné komunikace.
Třetí část začíná mimoúrovňovou křižovatkou Hrotovická. Stejnojmenná ulice povede nad přeložkou I/23 po okružní křižovatce. Dále trasa vede v obloucích a klesá až do údolí řeky Jihlavy, kde je navržena mimoúrovňová trubkovitá křižovatka MÚK Brněnská (se šesti větvemi) se silnicí II/360. Současná křižovatka ulic Sportovní – Brněnská – Rafaelova je upravena na okružní křižovatku ve stávající poloze. Trasa obchvatu ve směru na Brno je ukončena v místě stávající stykové křižovatky, kterou se připojuje místní komunikace z ulice Ptáčovský žleb k silnici Brněnská.
Předpokládaná cena stavby je 4205,60 mil. Kč bez DPH. Odhadovaný termín zahájení výstavby obchvatu je v roce 2027 a práce by měly trvat cca 3 roky.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Minimální mzda v roce 2021, 2020 i v minulosti, vliv na zaručenou mzdu
- Životní minimum 2020 - zvýšení a online kalkulačka. Jaké je životní minimum vaší rodiny?
- Stavba obchvatu Třebíče prošla posouzením vlivu na životní prostředí
- Referent/Ka Posuzování Vlivů Na Životní Prostředí A Integrované Prevence Oddělení Posuzování Vlivů Na Životní Prostředí Odboru Životního Prostředí - Volná místa
- Územní řízení s posouzením vlivů na životní prostředí, § 94a - Stavební zákon č. 183/2006 Sb.
- Společné územní a stavební řízení s posouzením vlivů na životní prostředí, § 94q - Stavební zákon č. 183/2006 Sb.
- ČEZ žádá o posouzení vlivu nových bloků v JEDU na životní prostředí
- Společné územní a stavební řízení s posouzením vlivů na životní prostředí, § 94q - Stavební zákon č. 183/2006 Sb., porovnání znění k 1.7.2012
- Územní řízení s posouzením vlivů na životní prostředí, § 94a - Stavební zákon č. 183/2006 Sb., porovnání znění k 1.1.2011
- Územní řízení s posouzením vlivů na životní prostředí, § 94a - Stavební zákon č. 183/2006 Sb.
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Spotřebitelské půjčky rostou nejrychleji na jižní Moravě, jih Čech "zaostává"
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla