zveřejňuje
oznámení o výběrovém řízení na uzavření nájemních smluv k volným bytům se
smluvním nájemným
V objektu k bydlení Masarykovo náměstí č.p. 90/or.č. 6 ,
který je součástí pozemku p.č. 128 – zastavěná plocha a
nádvoří v katastrálním území Jihlava zapsaného v katastru nemovitostí
vedeném Katastrálním úřadem pro Vysočinu, Katastrální pracoviště Jihlava na
listu vlastnictví č. 10001 pro katastrální území Jihlava, obec Jihlava.
Objekt se nachází v Městské památkové rezervaci města
Jihlavy.
standardní byt č. 1 , 1+1, plocha 66,12
m2, 2. nadzemní podlaží
základní
vyvolávací výše nájemného (bez služeb) ……..
9.479 Kč/měsíc
Byt je určen pro bydlení maximálně
3 osob.
Prohlídka bytu dne
11. 1. 2024 v 9.15 – 9.25 hod. za účasti
technika Oddělení správy realit Majetkového odboru Magistrátu města Jihlavy.
Energetická náročnost budovy dle PENB:
E 202 kWh/(m2.rok).
Výše
jistiny činí
……. 20.000 Kč
Termín
zaplacení jistiny: do 24. 1. 2024, nejpozději do
zahájení výběrového řízení, na pokladně magistrátu
města, Hluboká 8, Jihlava,
č. dv. 94, případně na účet č. 6015-1466072369/0800, v.s. 90,
v tomto případě musí být částka připsána na uvedený účet nejdéle do 23. 1. 2024 s tím, že je
nezbytné při úhradě platbu zidentifikovat uvedením textu obsahujícího označení
zájemce.
Datum a hodina uzávěrky přihlášek
do výběrového řízení, datum, místo a čas konání výběrového řízení, stručný
popis podmínek pro účast ve výběrovém řízení jsou uvedeny níže.
V objektu k bydlení Masarykovo náměstí č.p. 639/or.č. 23 ,
který je součástí pozemku p.č. 1509/1 – zastavěná plocha a
nádvoří v katastrálním území Jihlava zapsaného v katastru nemovitostí
vedeném Katastrálním úřadem pro Vysočinu, Katastrální pracoviště Jihlava na
listu vlastnictví č. 10001 pro k.ú. Jihlava, obec Jihlava.
Objekt se nachází v Městské památkové rezervaci města
Jihlavy.
standardní byt č. 5 , 2+kk, plocha 77,03
m2, 4. nadzemní podlaží
základní
vyvolávací výše nájemného (bez služeb) ……..
11.043 Kč/měsíc
Byt je určen pro bydlení maximálně
4 osob.
Prohlídka bytu dne 11. 1. 2024 v 9.00 – 9.10 hod. za účasti
technika oddělení správy realit.
Energetická náročnost budovy dle PENB:
D 156 kWh/(m2.rok).
Výše
jistiny činí
……. 20.000 Kč
Termín
zaplacení jistiny: do 24. 1. 2024, nejpozději do
zahájení výběrového řízení, na pokladně magistrátu
města, Hluboká 8, Jihlava,
č. dv. 94, příp. na účet č. 6015-1466072369/0800, v.s. 639, v tomto
případě musí být částka připsána na uvedený účet nejdéle do 23. 1. 2024 s tím, že je nezbytné při úhradě platbu
zidentifikovat uvedením textu obsahujícího označení zájemce.
Datum a hodina uzávěrky přihlášek
do výběrového řízení, datum, místo a čas konání výběrového řízení, stručný
popis podmínek pro účast ve výběrovém řízení jsou uvedeny níže.
V bytovém domě Srázná č.p. 164/or.č. 36 ,
který je součástí pozemku p.č. 276 – zastavěná plocha a
nádvoří v katastrálním území Jihlava zapsaného v katastru nemovitostí
vedeném Katastrálním úřadem pro Vysočinu, Katastrální pracoviště Jihlava na
listu vlastnictví č. 10001 pro k.ú. Jihlava, obec Jihlava.
standardní byt č. 5 , 1+kk, plocha pro
nájem 28,90 m2, 3. nadzemní podlaží
základní
vyvolávací výše nájemného (bez služeb) ……..
4.143 Kč/měsíc
Byt je určen pro bydlení maximálně
1 osoby.
Prohlídka bytu dne 11. 1. 2024 v 10.00 – 10.10 hod. za účasti
technika oddělení správy realit.
Energetická náročnost budovy dle PENB:
D 170 kWh/(m2.rok).
Výše
jistiny činí ……. 20.000 Kč
Termín
zaplacení jistiny: do 24. 1. 2024, nejpozději do
zahájení výběrového řízení, na pokladně Magistrátu
města, Hluboká 8, Jihlava,
č. dv. 94, příp. na účet č. 6015-1466072369/0800, v.s. 164, v tomto
případě musí být částka připsána na uvedený účet nejdéle do 23. 1. 2024 s tím, že je nezbytné při úhradě platbu
zidentifikovat uvedením textu obsahujícího označení zájemce.
Datum a hodina uzávěrky přihlášek
do výběrového řízení, datum, místo a čas konání výběrového řízení, stručný
popis podmínek pro účast ve výběrovém řízení jsou uvedeny níže.
Nájemní smlouva se uzavírá na dobu určitou,
maximálně však na dobu 1 roku. Bude-li nájemce řádně plnit povinnosti
vyplývající z nájemní smlouvy, zejména bude hradit nájemné a zálohy na
služby řádně a včas, nebudou na něj stížnosti od ostatních obyvatel domu, řádně
se bude starat o byt, a bude-li splňovat
podmínky dle Mechanismu hospodaření s byty ve vlastnictví
statutárního města Jihlavy, který je k dispozici na www.jihlava.cz (především nebude mít vůči statutárnímu městu Jihlava
neuhrazené finanční závazky po lhůtě splatnosti (a bude-li je mít, je povinen
před podáním žádosti o prodloužení nájemní smlouvy uzavřít dohodu o úhradě
dluhu ve splátkách (tzv. splátkový kalendář) a tento splátkový kalendář
dodržovat), bude na základě jeho žádosti, podané nejméně dva měsíce před
uplynutím nájemní doby, předložen radě města návrh na prodloužení doby nájmu o 2 roky s možností
následného dalšího prodloužení vždy o 2 roky za uvedených předpokladů.
Podmínky výběrového řízení:
1. Účastník musí splňovat obecné podmínky pro uzavření nájemní smlouvy uvedené
v Kapitole 2 Mechanismu hospodaření s byty ve vlastnictví
statutárního města Jihlavy (dále jen mechanismus).
a)Žadatel
je starší 18 let.
b)Žadatel
je státním občanem České republiky nebo má na území ČR povolen trvalý pobyt
nebo je státním příslušníkem členského státu Evropské unie a je na území ČR
zaměstnán.
c)Žadateli
a osobám, které s ním budou v bytě bydlet a vést společnou domácnost,
není a nikdy nebyla statutárním městem Jihlava dána výpověď z nájmu bytu
pro hrubé nebo zvlášť závažné porušení povinností vyplývajících z nájmu
nebo pro úmyslný trestný čin spáchaný na pronajímateli nebo na osobě, která
bydlí v domě, kde byl nájemcův byt, nebo proti cizímu majetku, který se
v tomto domě nachází, dále není a nikdy nebyla na žadatele a osoby, které
s ním budou v bytě bydlet a vést společnou domácnost, podána žaloba o
vyklizení neoprávněně užívaného bytu ani o zaplacení dluhu vzniklého
v souvislosti s užíváním bytu ve vlastnictví města.
d)Žadatel
a osoby, které s ním budou v bytě bydlet a vést společnou domácnost,
nejsou vlastníkem nebo spoluvlastníkem nemovitosti určené k bydlení nebo bytu.
e)V případě,
že žadatel a osoby, které s ním budou v bytě bydlet a vést společnou
domácnost, je (jsou) nájemci bytu ve vlastnictví statutárního města Jihlavy,
může (mohou) se o nájem bytu ucházet pod podmínkou, že po přestěhování do
nového bytu vrátí původní byt pronajímateli.
f)Žadatel
a osoby, které s ním budou v bytě bydlet a vést společnou domácnost,
nemají vůči statutárnímu městu Jihlava závazky po lhůtě splatnosti.
g)Žadatel
a osoby, které s ním budou v bytě bydlet a vést společnou domácnost,
se nepřipravil/ly nezákonným jednáním či jinou vlastní aktivitou o možnost
bydlení.
Zároveň
musí účastník splňovat podmínku, že proti
němu není vedeno insolvenční ani vykonávací řízení (tj. soudní výkon
rozhodnutí nebo soudní exekuce). Tuto podmínku musí splňovat i jeho
manžel/manželka, spolunájemce.
Pokud účastník ke dni uzavření přihlášek k výběrovému
řízení nesplňuje stanovené podmínky, bude z výběrového řízení vyřazen.
Manželé se posuzují společně.
Účastník
musí dále splňovat podmínku, že je
osobou se stálým příjmem (zejména zaměstnání, podnikání, důchod, peněžitá
pomoc v mateřství, rodičovský příspěvek) tzn., že je aktuálně (a minimálně
po dobu 2 let před podáním přihlášky) zaměstnán či je osobou samostatně
výdělečně činnou, pobírá starobní nebo invalidní důchod, peněžitou podporu
v mateřství, rodičovský příspěvek nebo má prokazatelně jiný příjem než
sociální dávky. Tuto podmínku musí splňovat i jeho manžel/manželka a spolunájemce.
2. Účastník výběrového řízení, který v přihlášce překročí
požadavek na maximální počet osob určený pro daný byt v souladu
s ust. § 2272 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném
znění bude z výběrového řízení vyřazen.
3.Účastník
výběrového řízení podá přihlášku na předepsaném formuláři „Přihláška k účasti ve výběrovém řízení na byty se smluvním
nájemným“ a
uhradí smluvní částku za úkony spojené s vyřizováním přihlášky k účasti ve
výběrovém řízení ve výši 200 Kč. Smluvní částka musí být uhrazena v hotovosti na pokladně Magistrátu města
Jihlavy před podáním přihlášky a je nevratná.
4. Výběrového řízení se
může zúčastnit pouze fyzická osoba. Vyplněný formulář přihlášky k účasti
ve výběrovém řízení s potvrzením o úhradě 200 Kč musí být doručen poštou
na adresu Magistrátu města Jihlavy či podán osobně na podatelnu Magistrátu
města Jihlavy nejpozději v termínu uzávěrky přihlášek dle oznámení o
konání výběrového řízení. Přihlášky,
které nebyly doručeny či podány v termínu dle příslušného záměru, nebudou zařazeny
do výběrového řízení a příslušní zájemci se tak nebudou moci daného výběrového
řízení zúčastnit.
5.Účastník
výběrového řízení, který nabídne nejvyšší nájemné, se stává vítězem výběrového
řízení. V případě rovnosti dvou a více nabídek, bude provedeno na místě
opakované nabídkové řízení mezi účastníky, kteří stejné nabídky podali.
Opakovaná nabídka musí být vyšší než původní rovnocenné nabídky. Nabídkové
řízení se opakuje do doby, než z něj vzejde vítěz výběrového řízení nebo
pokud jeden z účastníků neodstoupí.
6.Vítěz
výběrového řízení doloží pracovníkům oddělení domů majetkového odboru do 5
pracovních dnů od provedení výběrového řízení doklady o výši čistých měsíčních
příjmů vítěze výběrového řízení (aktuální výpis plátců zdravotního pojištění,
zaměstnanec dále potvrzení od zaměstnavatele o výši měsíční hrubé mzdy,
podnikatel – daňové přiznání za poslední daňové/účetní období) a doklady o výši
čistých měsíčních příjmů osob, které s ním budou v bytě bydlet, za
poslední 3 měsíce předcházející měsíci konání výběrového řízení. Do příjmů se nezapočítávají dávky státní
sociální podpory ani dávky hmotné nouze. Souhrn čistých měsíčních příjmů
musí být nejméně ve výši dvojnásobku ve výběrovém řízení nabízeného měsíčního
nájemného. Nebude-li tato podmínka
splněna a v požadovaném termínu doklady doloženy, bude vítěz ve výběrovém
řízení vyřazen a bude osloven další účastník, který se umístil ve výběrovém
řízení jako další v pořadí. V případě, že vítěz splní podmínku dvojnásobku
souhrnu čistého měsíčního příjmu sám, pak osoby, které s ním v bytě budou
společně bydlet, nemusí dokládat výši čistých měsíčních příjmů. Poté bude radě
města předložen návrh na uzavření nájemní smlouvy s vítězem výběrového
řízení jako nájemcem. Pokud by usnesením rady města schválený účastník
výběrového řízení odstoupil od uzavření nájemní smlouvy, bude radě města
předložen nový návrh na uzavření nájemní smlouvy s dalším účastníkem výběrového
řízení, který se umístil jako druhý v pořadí. V případě, že by i tento
druhý účastník výběrového řízení neměl zájem o uzavření nájemní smlouvy, bude
se postupovat analogicky.
7. Účastník výběrového řízení uhradí jistinu (jistina se hradí
za každý byt) v termínu a způsobem dle tohoto návrhu a (v případě, že
jistina bude hrazena na pokladně magistrátu města) předloží při prezenci doklad
o zaplacení jistiny, jinak se nebude moci výběrového řízení zúčastnit. Účastníkům výběrového
řízení, kteří nebudou úspěšní, a vyřazeným účastníkům bude složená jistina
vrácena na číslo účtu, které pro tento případ uvedou ve své přihlášce. Vrácení
jistiny bude provedeno do 10 pracovních dnů od rozhodnutí rady města o uzavření
nájemní smlouvy s vítězným účastníkem výběrového řízení. Jistina složená
účastníkem výběrového řízení, jemuž rada města schválí pronájem bytu, bude použita
jako záloha na nájemné. V případě,
že vybraný nájemce neuzavře ze své vůle nájemní smlouvu do 60 dnů po rozhodnutí
rady města o uzavření nájemní smlouvy, jistina tomuto účastníku výběrového
řízení nebude vrácena, resp. propadá ve prospěch statutárního města Jihlavy.
8.Výše
nájemného, která vyplyne z výsledku výběrového řízení, bude stanovena jako
základní čisté nájemné. Výše nájemného bude valorizována na základě oznámení
pronajímatele každoročně k 1. 7. příslušného kalendářního roku.
Vyplněnou
přihlášku je nutné podat (po zaplacení smluvní úhrady za zaregistrování žádosti
ve výši 200 Kč na pokladně magistrátu města v 1. patře budovy magistrátu,
Hluboká 8, Jihlava, č. dv. 94) na podatelně magistrátu města, Hluboká 8,
Jihlava, nejdéle do 17. 1. 2024 do 17.00 hod.
Vyplněnou
(přílohu přihlášky k účasti ve výběrovém řízení na byty se smluvním
nájemným) - NABÍDKU VÝŠE MĚSÍČNÍHO NÁJEMNÉHO, odevzdá účastník výběrového
řízení při prezenci v den konání výběrového řízení. Při prezenci zároveň účastník předloží (v případě úhrady jistiny na pokladně
magistrátu města) POTVRZENÍ O ZAPLACENÍ JISTINY.
Formulář přihlášky „Přihláška k účasti ve výběrovém řízení na byty se smluvním
nájemným“ je možné si vyzvednout na Informačním centru
Magistrátu města Jihlavy, Hluboká 8 či Masarykovo náměstí 1, Jihlava, na úseku
bytů majetkového odboru, Hluboká 3, Jihlava či jsou formuláře k dispozici
na internetových stránkách statutárního města Jihlavy www.jihlava.cz.
Přihláška
se podává na každý byt samostatně.
Datum
konání výběrového řízení:
Dne 24. 1. 2024v 15.00 hod. v zasedací místnosti v přízemí budovy
Městské knihovny v Jihlavě, Hluboká 1. Prezence účastníků výběrového řízení bude zahájena 24. 1. 2024 v 14.40
hod.
Ing.
Petr Štěpán
vedoucí
majetkového odboru
Statutární
město Jihlava si vyhrazuje právo změnit či doplnit tento záměr, příp. od něj
odstoupit či toto výběrové řízení zrušit. Účastníci výběrového řízení nemají
nárok na náhradu nákladů spojených s účastí v tomto výběrovém řízení
ani na úroky ze složené jistiny.
Zveřejněno
vyvěšením na úřední desce od ……………………
do ……………………
Magistrát
města Jihlavy
Masarykovo náměstí 1, 586 01
Jihlava, tel: 565 591 111, fax: 567 310 044
e-mail: majetkovy.odbor@jihlava-city.cz | www.jihlava.cz