Začala modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem - práce v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun potrvají do roku 2026
Správa železnic pokračuje v modernizaci koridoru podél řeky Berounky. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína nyní přichází na řadu stavba, jejíž slavnostní zahájení se uskutečnilo dnes ve stanici Karlštejn. Obnovou projde více než sedm kilometrů trati do Berouna, dokončení prací přinese rychlejší a bezpečnější provoz. Práce v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun potrvají do roku 2026, budou ale mít menší vliv na dopravu, než se původně očekávalo.

„Pozitivní zprávou pro cestující je, že se práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 km/h se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku pak zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz.
Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu.
Celkové investiční náklady stavby Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) činí 2 728 456 175 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 653 293 094 Kč. Míra podpory EU je 83,13 % ze způsobilých nákladů, výše dotace činí maximálně 56 624 561 eur, tedy zhruba 1,35 mld. Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.
Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku pak zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz.
Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu.
Celkové investiční náklady stavby Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) činí 2 728 456 175 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 653 293 094 Kč. Míra podpory EU je 83,13 % ze způsobilých nákladů, výše dotace činí maximálně 56 624 561 eur, tedy zhruba 1,35 mld. Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.
Zprávy o koruně
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- PSČ Karlštejn, Karlštejn - 26718, pošta Karlštejn
- PSČ Karlštejn, Karlštejn - 26718, pošta Karlštejn
- PSČ Beroun-Závodí, Beroun - Beroun-Závodí, Beroun, podrobný rozpis PSČ
- PSČ Beroun-Závodí, Beroun - Beroun-Závodí, Beroun, podrobný rozpis PSČ
- PSČ Beroun-Centrum, Beroun - 26601, pošta Beroun 1
- PSČ Beroun-Jarov, Beroun - 26601, pošta Beroun 1
- PSČ Beroun-Zavadilka, Beroun - 26601, pošta Beroun 1
- Beroun-Centrum 64, Beroun na parcele st. 86 v KÚ Beroun
- Beroun-Jarov 71, Beroun na parcele st. 82 v KÚ Jarov u Berouna
- Beroun-Město 1071, Beroun na parcele st. 2285 v KÚ Beroun
- Beroun-Závodí 255, Beroun na parcele st. 4630 v KÚ Beroun
- Beroun-Město 739, Beroun na parcele st. 5845 v KÚ Beroun
Prezentace
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…