Platební terminál se vyplatí, zákazníci chtějí platit kartou
Bezpečnost, rychlost a zvýšení tržeb – to jsou hlavní přínosy akceptace bezhotovostních plateb v obchodě. Mít v provozovně platební terminál se vyplatí, zákazníci chtějí nákup zaplatit co nejjednodušeji.
V létě probíhala v českých médiích intenzivní diskuze o tom, zda obchodníci přestávají přijímat bezhotovostní platby. Data společnosti Comgate ale hovoří o tom, že žádné hromadné vyvěšování cedulek „Karty nebereme“ se nekoná.
Používání platebního terminálu sice s sebou nese z pohledu obchodníka náklady v podobě transakčních poplatků, ale také výhody, které je bohatě vyváží.
Uspokojení poptávky zákazníků
Zákazníci spěchají, chtějí zaplatit co nejjednodušeji a nejrychleji. Pokud obchodník nepřijímá karty, utratí u něj maximálně ten obnos, který zrovna mají v peněžence, nebo musejí absolvovat cestu k nejbližšímu bankomatu. A nebo ke konkurenci. Podle dat společnosti FIS klesají hotovostní platby celosvětově, v Evropě měly v roce 2019 v maloobchodě podíl 40 %, v roce 2022 o polovinu méně – 22 %.
V předvánočním průzkumu společnosti Comgate jsme se obchodníků v kamenných provozovnách ptali, zda v roce 2023 zaznamenali změnu ve způsobu platby, jaký preferují zákazníci. Více než polovina (55,7 %) respondentů odpověděla, že zákazníci platí kartou častěji než dříve, pouze 5,4 % podnikatelů zaznamenala vyšší příklon k hotovosti. Pokud obchodník přijímá platby kartou, jde zákazníkům naproti.
Vyšší tržby
Z výše uvedeného vyplývá, že v provozovně, kde je možné zaplatit kartou, může nakoupit více zákazníků. Tam, kde karty nepřijímají, přijdou o útratu kupujících, kteří u sebe nenosí dost hotovosti a nechtějí hledat bankomat.
Navíc existují studie, podle nichž mají zákazníci platící kartou sklony nakupovat zboží vyšší hodnoty a nebo se při nákupech rozhodovat impulzivněji, proto utratí více.
Omezení administrativy a chybovosti
Nakládání s hotovostí s sebou nese zátěž v podobě administrativy – platby a zacházení s penězi je potřeba evidovat ručně, tržbu musí obchodník odnášet do banky a ukládat ji tam. Už samotná platba pak klade nároky na personál minimálně v tom, že musí správně spočítat, kolik má zákazníkovi vrátit, a částku vydat.
Při platbě kartou tato administrativa odpadá, převedenou částku má obchodník na účtu obvykle následující pracovní den. Personál může udělat chybu jen při zadání platby do terminálu, případně pokladního systému. V takovém případě pak je omyl snadno odhalitelný.
Cesta k terminálu je snadná
Ukázali jsme si některé z nejvýraznějších výhod přijímání plateb kartou a proč se obchodníkovi pořízení platebního terminálu vyplatí. Cesta k němu je snadná – stačí na webu Comgate vyplnit poptávkový formulář, pracovníci podpory se zájemci nejpozději následující den ozvou a celým procesem ho provedou.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisícům klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz