Manažera štěstí už má šestina firem, zaměstnanci chtějí kratší pracovní týden
Osm z deseti zaměstnanců je v práci šťastných. Roste vliv dobrého šéfa na spokojenost lidí a téměř o desetinu přibylo těch, kteří by byli šťastnější, kdyby pracovali o den v týdnu méně. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel.
„Už potřetí jsme se zaměřili na otázku štěstí lidí v práci. Během čtyř let se víc než zdvojnásobil počet lidí, kteří se na pracovišti setkali s pozicí manažera štěstí. Z šesti na deset procent také vyrostl význam dobrého šéfa pro spokojenost lidí v práci,“ shrnuje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
Se specialistou, který se stará o spokojenost zaměstnanců, se setkalo 16 % respondentů. Přibývá lidí, kteří si myslí, že je to užitečná pozice (59 %) a naopak ubývá těch, kteří práci manažera štěstí považují za módní výstřelek (myslí si to jen devět procent dotázaných).
„Lidé jsou v přístupu k práci stále pragmatičtější. Víc dávají přednost dobré výplatě než tomu, jestli je práce baví,“ říká šéf personálky. Dobrá výplata je nyní nejdůležitějším faktorem spokojenosti (28 % respondentů), zatímco dříve klíčový požadavek „dělat práci, která mě baví“ skončil se sedmadvacetiprocentním podílem až na druhém místě.
Každý druhý člověk míní, že by byl víc šťastný, kdyby pracoval o den v týdnu méně. Přitom před dvěma lety bylo takových lidí o jedenáct procentních bodů méně.
Lidé chtějí home office, i když vidí i jeho slabiny
Skoro šest procent lidí uvedlo jako jeden z faktorů ovlivňujících spokojenost v práci možnost pracovat z domova ‒ což je o půldruhého procentního bodu více než před dvěma lety.
Více dotázaných souhlasí s tím, že jim home office vyhovuje víc než chození do práce, protože stihnou i jiné věci a téměř o pětinu více lidí se domnívá, že to přispívá k jejich lepším pracovním výsledkům.
Čtyři z deseti respondentů ale vnímají, že home office trvající delší dobu způsobuje ztrátu jejich motivace k práci a jen o něco méně lidí uvádí, že nedostatek kontaktu s kolegy jejich práci zhoršuje.
Data pro reprezentativní průzkum sesbírala agentura Talk Online Panel na vzorku 500 pracujících ve věku 18-59 let. Obdobné průzkumy pro Předvýběr.CZ proběhly před kovidem na podzim 2019 a po kovidové pandemii na jaře 2021.
Předvýběr.CZ
Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará více než 50 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě.
Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav a generálním partnerem Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina. Podporuje činnost spolku Dobré víly, ústavu Cesta z krize, ženský pěvecký sbor Akordum a sportovní výzvu Kolo pro Adama neziskové organizace Černí koně. Je členem Česko-německé obchodní a průmyslové komory.
Více informaci na: www.predvyber.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…