OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
Pojištění  |  31.08.2023 17:31:21

4 z 10 Němců chtějí při škodě komunikovat s pojišťovnou jen on-line


			4 z 10 Němců chtějí při škodě komunikovat s pojišťovnou jen on-line
Různé zařizování okolo pojištění bylo ještě nedávno závislé na osobním kontaktu a poradenství na pobočkách pojišťoven či u klientů doma. Nyní se ale krok za krokem prosazuje digitalizace, jak dokládá nová studie německého digitálního svazu Bitkom.

4 z 10 pojištěných klientů (a tedy 40 %) by chtěli celý proces vyřízení škody od nahlášení až po platbu vyřídit kompletně digitálně. Toto přání je podobně rozšířené napříč většinou různých věkových skupin zkoumaného vzorku populace (16 až 29 let: 44 %; 30 až 49 let: 48 %; 50 až 64 let: 44 %). Pouze u osob starších 65 let jsou klienti poněkud zdrženlivější - 27 % preferuje plné digitální vyřízení škody.

Vyplývá to z průzkumu mezi 1002 lidmi staršími 16 let v Německu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom. Studie ukázala, že zejména starší osoby jsou skeptické, má-li být jejich záležitost vyřízena zcela automaticky, například prostřednictvím softwarové kontroly nebo s pomocí chatbotů s umělou inteligencí. Zatímco téměř tři čtvrtiny (72 %) starších lidí ve věku 65 let a více považuje automatické zpracování za „znepokojující“, u respondentů ve věku 50 až 64 let je to 59 %. Podíl takových úsudků klesá dále s věkem u oslovených ve věku 30 až 49 let (49 %) a u mladších lidí ve věku 16 až 29 let (pouze 44 %). Nicméně napříč všemi věkovými kategoriemi považuje myšlenku „plně digitální likvidace škody“ za znepokojující 58 % dotázaných.

„Přitom umělá inteligence nabízí obrovské možnosti právě zejména v pojišťovnictví, od personalizovaného poradenství až po vyřízení pojistných událostí, například také s pomocí rozpoznávání obrazu a vzorů,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Bernhard Rohleder. „Pohodlnou digitální komunikaci a využívání digitálních technologií očekávají od své pojišťovny nejen mladší lidé. Zároveň však existuje i neochota a skepse starších lidí. Odpověď pro pojišťovny proto v současné době může znít pouze takto: vytvářejte hybridní řešení, ale jasně určete směr digitalizace,“ doporučil dále.

Živý člověk nadále nezastupitelný

Dvě třetiny respondentů (66 %) by si přály mít k dispozici konkrétního kontaktního člověka, jako je jejich pojišťovací zprostředkovatel, který za ně vyřídí celý proces likvidace pojistné události, a to bez ohledu na to, jakým způsobem ho budou kontaktovat. Toto přání je nejrozšířenější mezi lidmi ve věku 65+ (74 %), ale v anketě vyšlo rovněž jako většinové (63 %) i mezi mladšími lidmi od 16 do 29 let.

oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu

Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.

Více informací na: www.opojisteni.cz









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688