Stavební úřad vydal stavební povolení na stavbu dálnice D11 Trutnov - hranice ČR/Polsko. Na stavbu probíhá výběrové řízení na zhotovitele, dokončuje se majetkoprávní příprava
Na stavbu délky 21,2 km aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele, dokončuje se majetkoprávní příprava a realizuje se archeologický výzkum
Zahájení realizace stavby plánujeme ve 4. kvartálu letošního roku
UMÍSTĚNÍ A POPIS STAVBY
Stavba „D11 1109 Trutnov–státní hranice ČR/Polsko“ je koncová část dálničního tahu Praha–Hradec Králové–Jaroměř–Trutnov–Královec (státní hranice). Navazuje na stavbu 1108 v km 133,000 a končí v km 154,175. Jedná se o čtyřpruhovou dálnici s celkovou délkou 21 175 metrů.
Napojení na stavbu 1108 je severně od obce Střítež před MÚK Střítež. Na MÚK je přiveden přivaděč od Trutnova délky 1357 m (kategorie S 9,5/70). Od rozhraní staveb 1108 a 1109 je trasa dálnice vedena kopcovitým, z větší části zalesněným terénem dvěma protisměrnými oblouky kolem západního okraje obce Starý Rokytník směrem k Trutnovu, městské části Poříčí. Obec Starý Rokytník je míjena na západním okraji mostem mezi vrchy Hůrka a Houska o délce 250 metrů. Trasa dálnice klesá z náhorní planiny směrem k Poříčí terénním zlomem s převýšením asi 100 metrů. První ze dvou tunelů na trase je pod Poříčským hřbetem, kterým se překonává terénní zlom. Tunel je navržen se dvěma samostatnými tunelovými troubami o celkových délkách 540 metrů a 576 metrů.
DOPRAVNÍ VÝZNAM STAVBY Vybudováním dálnice D11 dojde nejen ke kvalitnímu přeshraničnímu propojení s Polskem, ale nová kapacitní silnice převezme především funkci stávající přetížené silnice I/37. Ta dnes propojuje významná regionální centra Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem – Trutnov. V daném úseku je vedena v kategorii S 11,5 a S 9,5. Dálnice D11 bude sloužit k propojení center nadregionálního významu – Praha, Hradec Králové, Polsko. V současnosti čeká D11 na dostavbu zbývajících cca 41 km na polské hranice. Dálnice D11 je v současné době ukončena na MÚK Jaroměř-sever. Kolem Hradce Králové vede D11 společně s D35 až k druhé dálniční křižovatce D35xD11 (MÚK Plotiště), zde se D35 odpojí směrem na Liberec. Trasa dál vede k Jaroměři. Následovat budou úseky k Trutnovu a dále na polské hranice. Na hranicích se česká dálnice napojí na již budovanou polskou rychlostní silnici S3, vedoucí přes celé Polsko až k Baltskému moři. Dálnice D11 je podle mezinárodní dohody TEN-T (Evropská dohoda o hlavních silnicích s mezinárodním provozem) součástí evropského dopravního koridoru Paříž – Norimberk – Plzeň – Praha – Hradec Králové – Wroclaw – Varšava – Brest – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu. |
Městská část Trutnova Poříčí je na D11 napojena v MÚK Poříčí (přivaděčem délky cca 300 m). Jedná se o křižovatku se silnicí I/14. Městská část je křížena v prostoru průmyslových ploch největší mostní estakádou na trase délky 715 metrů – most Poříčí. Od Trutnova směrem ke státní hranici je trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II. Druhý tunel Opevnění je navržen se dvěma samostatnými tunelovými troubami o celkových délkách 492 metrů a prochází pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu západně od konce plaviště. V dalším pokračování trasa prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec.
V 146,5 km křižuje trasa dálnice D11 na severním okraji obce Zlatá Olešnice silnici I/16. Za Vlaštovčím vrchem trasa překonává údolí říčky Ličná, železniční trať a místní komunikaci sedmipolovým mostem o délce 670 metrů. Dalším dominantním mostem je most Lampertice přes příčné údolí mezi Bernarticemi a Lamperticemi délky 330 metrů jehož výška dosahuje až 42 metrů. MÚK Královec je křižovatka se silnicí II/300 na jižním okraji Královce.
Přechod státní hranice do Polské republiky je západně od Královce (od stávajícího přechodu na silnici I/16). Místo přechodu je koordinováno s návrhem trasy rychlostní komunikace S3 Lubawka–Legnica– Štětín na Polském území.
Na trase je navrženo třináct větších mostů přes údolí o délce větší než 100 metrů (z toho tři velké mostní objekty: 715 metrů most Poříčí, 670 metrů most přes údolí řeky Ličná a 330 metrů most Lampertice.
DATA O STAVBĚ
Hlavní trasa: délka: 21 175 m kategorie: D 26,0/130 a D 21,5/110
Tunely: Poříčí: 540 m + 576 m Opevnění: 2x 492 m
Mostní objekty: na dálnici: 23, nad dálnicí: 5 celková délka mostů: 3853 m
Mimoúrovňové křižovatky:
MÚK Střítež (délka větví: 651 m),
MÚK Poříčí (délka větví: 746 m), MÚK Královec (délka větví: 878 m)
Protihlukové stěny: počet: 10 (celková délka: 1615 m)
Přeložky a úpravy ost. komunikací: silnice I. třídy: 3 (celková délka: 1807 m) silnice II. a III. třídy: 2
místní komunikace: 7 (c. délka 2938 m) polní a lesní cesty: 21
Název stavby:
Dálnice D11, stavba 1109, Trutnov–státní hranice ČR/Polsko
Místo stavby: Královéhradecký kraj
Katastrální území:
Bernartice, Křenov u Žacléře, Královec,
Lampertice, Bohuslavice nad Úpou, Bojiště u Trutnova, Debrné, Poříčí u Trutnova, Starý Rokytník, Trutnov, Zlatá Olešnice, Střítež u Trutnova Druh stavby: novostavba, liniová Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR Zpracovatel DSP:
Sdružení Valbek -Bung Předpokládaná cena stavby:
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz