Proč je nyní ideální čas na koupi nového domu nebo bytu?

Nemovitosti
v České republice se stávají stále dostupnějšími, což vede ke zvyšování
zájmu o nákup nebo pronájem nového bytu či domu. Úroková sazba sice velmi
pomalu klesá pod 6 %, ceny nemovitostí ale padají rychleji a na trhu je cítit
sílící aktivita. Klesající ceny nemovitostí reálně zlevňují měsíční splátku
hypotéky, což mnoho zájemců vede k jednání.
„Dle našich dat sledujeme za měsíc březen zvýšení zájmu o
nákup bytu až o 15 % meziměsíčně. Skutečná cena ale stále v průměru klesá
o 2,2 resp. 1,9 %. Tyto údaje naznačují, že se český trh s nemovitostmi
nachází v době, kdy jsou ceny stabilizované s mírným zlevňováním,“
uvádí Jakub Veverka, hlavní ekonom Videobydleni.cz.
U rodinných domů je situace malinko náročnější vzhledem
k přísným pravidlům pro získání hypotéky. Kategorie domů se stále propadá,
a to o výše uvedených 2,2 % meziměsíčně. Hovoříme zde o nabídkových cenách.
Realizační ceny se nachází o dalších 8-10 % níže.
„Platí, že kdo nyní chce prodat rychle, musí přistoupit
někdy až k 20% slevě. Tento fakt je jasný zájemcům, kteří si na
prohlídkách hned ze startu říkají o 10% slevy, případně přichází se svými
cenovými návrhy, které jsou hluboko pod cenami nabídkovými,“ vysvětluje
Jakub Veverka.
Kupující
se nyní stali vládci trhu s nemovitostmi.
U kategorie chat a chalup též dochází k oživení. Jarní
období motivuje lidi k pořízení či dlouhodobému pronájmu rekreačního
objektu. Ceny v této kategorii se již ustálily, ale záleží na typu
nemovitosti a lokalitě.
„Z našich dat vyplývá větší proklikovost u této
kategorie až o 28 % ve srovnání se zimním obdobím. Nabídkové ceny stagnují. U
chat a chalup můžeme ale očekávat mírný obrat směrem vzhůru vzhledem
k narůstajícím cenám zahraničních zájezdů. Lidé s nižšími příjmy
budou tento rok volit dovolenou v České republice,“ uzavírá Veverka.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Nemovitosti, reality - byty, domy
Poslední zprávy z rubriky Reality:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Změna času - střídání času 2019, konec střídání času, letní a zimní čas
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Náhrada mzdy za karanténu nebo nemoc v roce 2020 - Kolik peněz dostanete za prvních 14 dnů?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Daňová přiznání - daňový kalendář 2021, kdy a co je potřeba udělat?
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Reálná mzda - mzda se započtením vlivu zdražení nebo zlevnění
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Nový stavební zákon
Prezentace
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…
?
Okénko pro podnikatele
Tomáš Körner, Geis