Kraj letos zahájí opravu mostu přes Tichou Orlici v Chocni
Oprava mostu přes Tichou Orlici, budování přivaděče na dálnici D35 či problematika odpadového hospodářství. To byla hlavní témata jednání hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického s vedením Chocně. Krajští radní totiž na svém posledním jednání rozhodli o výběru dodavatele na modernizaci mostu na silnici II/317 v centru města. Zároveň kraj připravuje modernizaci 3,5 kilometru dlouhého úseku silnice II/312 Choceň – Mostek.
„Opravu mostu v centru Chocně řešíme se samosprávou města dlouhodobě také v kontextu dalších dopravních staveb v okolí, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu od Borohrádku směrem na Litomyšl a její uzavření musí být koordinováno s územím. Na posledním jednání krajské rady jsme vybrali zhotovitele, který most za 54 milionů korun zmodernizuje. Přes 16 milionů korun obdržíme ve formě dotace z Integrovaného regionálního operačního programu,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Velkým tématem Chocně je budování obchvatu města v rámci plánovaného přivaděče na dálnici D35. „V pondělí jsme předali staveniště na modernizaci úseku České Libchavy – Rozsocha a v červenci bychom měli začít modernizovat 3,5 kilometru dlouhý úsek Choceň – Mostek, který by měl být dokončen do konce letošního roku. V příštím roce pak budeme chtít řešit prostřední 5,5 kilometru dlouhý úsek mezi Rozsochou a Mostkem,“ vysvětlil hejtman Netolický, který s vedením města řešil také problematiku obchvatu Chocně a Vysokého Mýta s napojením na dálnici D35 či přípravu opravy silnice II/315 z Chocně směrem na Sruby. „V případě obchvatu Chocně a Vysokého Mýta byla memorandem se státem určena částka 1,2 miliardy korun. Nyní se po úpravách projektu také na základě jednání s místní samosprávou pohybujeme na částce až dvojnásobné. Bez dalších státních prostředků se v rámci této stavby rozhodně neobejdeme,“ sdělil hejtman.
Tématem jednání byla také problematika odpadového hospodářství v souvislosti se zákazem skládkování po roce 2030. „V souvislosti s avizovaným zákazem skládkování musíme již nyní společně se samosprávami jednat o tom, jakým způsobem budeme řešit logistiku a nakládání s odpady po roce 2030. Chceme s městy jednat o společném záměru, který by měl v maximální možné míře využít kvalitní železniční síť v regionu včetně vleček, což je příklad Chocně, která takovou vlečku vlastní. I když se rok 2030 zdá daleko, tak se jedná o složitý komplex opatření, na která se musíme začít připravovat již nyní,“ sdělil hejtman Netolický, který v této věci opakovaně jednal s vedením Správy železnic či starosty České Třebové a Svitav.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz