Marketing Management 2003: Účastníci 4. ročníku marketingového kongresu považují vstup ČR do EU za šanci k rozvoji svého podnikání
Tradiční marketingový kongres Marketing Management, pořádaný CIMA - Českým institutem pro marketing a poradenskou firmou INCOMA Consult, se letos zaměřil na příležitosti, vyplývající z rozšíření Evropské unie. Téma kongresu bylo zvoleno na základě výsledků výzkumu názorů účastníků loňského kongresu. Ten ukázal, že podpora vstupu ČR do EU je ve specifické cílové skupině marketérů extrémně vysoká (se vstupem vyjádřilo před rokem souhlas 92% respondentů). Kongres Marketing Management 2003 se proto nezabýval otázkou, zda do EU vstupovat či ne, ale jak co nejlépe a co nejdříve využít příležitostí na nově se otevírajícím trhu s téměř půl miliardou spotřebitelů.
Výzkum mezi účastníky letošního ročníku kongresu potvrdil, že toto tématické zaměření je na místě. 55% dotazovaných se totiž domnívá, že vstup ČR do EU znamená pro jejich firmu či organizaci možnost rozšíření a zkvalitnění dosavadní činnosti. Poměrně velká část marketérů (32% účastníků kongresu) patří nicméně mezi zastánce názoru, že vstup do EU nebude žádnou výraznou změnou. Podíl managerů obávajících se vstupu (jako zdroje „spíše velkých potíží až ohrožení existence“) činil mezi hosty kongresu jen 6%, dalších 7% zatím nemá v této otázce zatím jasno. Mimochodem: Právě poslední 2 zmíněné názory mají pravděpodobně dosti silné zastoupení mezi českými marketéry, kteří se kongresu nezúčastnili. Ti jako důvod neúčasti na kongresu často uváděli, že žádné šance spojené s EU nevidí a že ke vstupu dojde „až za rok“, takže nyní to ještě není priorita.
Program kongresu Marketing Management 2003 byl koncipován tak, aby v něm byli vyváženě zastoupeni manažeři domácích a mezinárodních firem a institucí. Evropský rozměr kongresu byl mimo jiné zvýrazněn tím, že jej zahájil Louis Delcart, prezident EMC - Evropské marketingové konfederace. Charakteristiku jednotného evropského trhu následně podal Mark Hofmans, ředitel bruselské reprezentace výzkumné skupiny GfK. O tom, že šlo o správný výběr, svědčí fakt, že oba hosté z Bruselu byli účastníky kongresu vyhodnoceni jako jedni z nejlepších řečníků s umístěním v kategorii TOP 3. Absolutně nejlepší známku však od účastníků kongresu dostal Tomáš Kopic, obchodní ředitel společnosti Stavostroj, který ve svém vystoupení prezentoval zkušenosti své firmy s využíváním potenciálu nově vznikajícího jednotného evropského trhu, sahajícího od Atlantiku po Karpaty.
Navazující panelové diskuse se zabývaly marketingem na jednotném evropském trhu z řady úhlů pohledu (vzdělávání, etika, právo, mezinárodní marketing, direct marketing, konkurence malých a velkých firem). Vynikající hodnocení obdržela zejména diskuse, věnovaná právním a etickým otázkám marketingové komunikace v podmínkách EU, moderovaná Jiřím Mikešem, ředitelem Asociace komunikačních agentur. S velkým zájmem a pozitivním hodnocením se setkal i workshop zaměřený na praktické aspekty marketingu a prodeje v nových tržních podmínkách (Od exportního marketingu k obchodování na jednotném evropském trhu), řízený Radkem Mužíkem, partnerem společnosti INCOMA Research.
CIMA a INCOMA Consult děkují všem účastníkům kongresu i jeho partnerům, zejména pak odbornému garantu kongresu-společnosti Oracle Czech a generálnímu partneru-GfK Praha.
Další informace o kongresu jsou průběžně k dispozici na www.marketingmanagement.cz
Podrobnější informace je připraven podat: Tomáš Krásný, INCOMA Consult (603 437 315), email: krasny@incoma.cz
Poslední zprávy z rubriky Ostatní:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři