Češi vzali ojeté Škodovky útokem
• V dubnové nabídce ojetin se projevil „hlad“ po značce Škoda.
• Mezi pětiletými kombi měl nejlepší poměr ceny a nájezdu Hyundai i30.
• Škoda Rapid drtí Scalu cenou i oblibou
• Malých aut je nejméně od začátku roku, jejich cena i nájezd stoupá
Praha, 13. května 2024 – Nabídka pětiletých i desetiletých ojetin vykázala v dubnu meziměsíční pokles až 12 %. Ten byl hnán především „hladem“ po vozech Škoda. V porovnání s březnem z inzerce zmizely především levnější varianty modelů Octavia Combi, Fabia a Rapid. Naopak v řadách Scala, Karoq a Kodiaq se kupující zajímali o vozy s vyšší cenovkou. Mezi pětiletými kombi v dubnu zaujal Hyundai i30. Jako jediný měl průměrný nájezd pod 100 000 km, přitom cenově patřil mezi tři nejdostupnější modely v kategorii. Vyplývá to ze srovnání výběru ojetin webu TipCars.com za duben 2024. Ten porovnává nabídku nejoblíbenějších ojetých vozů v kategoriích kombi, SUV, hatchbacků a malých aut.
„Čísla za duben ukazují, že lidé začali s tradiční jarní obměnou vozového parku,“ říká Ing. Marek Knieža z webu TipCars.com. „Nejvíce je to znát na vozech značky Škoda. Například desetiletých Octavií Combi bylo v inzerci na konci dubna o téměř 26 % méně než v březnu, pětiletých ubylo skoro 8 %. Auta, která v nabídce zůstala, mají vyšší průměrnou cenu a nižší nájezd. To znamená, že zákazníky si našly vozy z levnějšího spektra nabídky.“ Podobně tomu bylo u modelů Fabia nebo Rapid. Naopak v případě řad Kodiaq, Karoq a Scala v inzerci zůstala auta s nižší cenou a vyššími kilometry. Zájemci tedy dávali přednost výbavě a nájezdu před cenovkou.
Kombíky: Nabídka mírně prořídla, ubyly hlavně desetileté Octavie
V porovnání s březnem došlo k úbytku inzerovaných pětiletých kombíků o necelá 4 %. Největší procentuální pokles si připsaly Peugeot 308 (- 8,6 %), Škoda Octavia (- 7,7 %) a Hyundai i30 (- 7,4 %). Naopak radovat se mohli zájemci o Ford Focus, výběr měli oproti třetímu měsíci bohatší o téměř 10 %. Průměrná cena i nájezd pětiletého kombíku odpovídaly březnu. Z kilometrového průměru 119 801 km výrazně vybočoval Hyundai i30 s hodnotou 93 264 km. Při průměrné ceně 295 590 Kč se jednalo o kombi s nejvýhodnějším poměrem ceny a nájezdu.
Nabídka desetiletých kombíků za duben prořídla o rekordních 10 %. Největší podíl na tom má odliv inzerovaných vozů v řadě Octavia Combi o 25,6 %. To je třetí nejvyšší úbytek mezi modely sledovanými ve výběru ojetin TipCars.com. Pád kategorie zbrzdily 14% přírůstek Volkswagenu Passat a 8,8% Fordu Focus.
SUV: Kodiaq a Karoq s menším výběrem, Duster a Kuga s nižším nájezdem
Také meziměsíční pokles o 6 % mezi pětiletými SUV jde na vrub především zájmu o modely Škoda. Na odbyt šly zejména Kodiaq a Karoq s nízkým nájezdem a vyšší cenou. Celkovou situaci kompenzoval mírný nárůst počtu nabízených vozů Dacia Duster a Ford Kuga. Dobrou zprávou pro zájemce je, že za průměrnou cenu jako v březnu 2024 mají oba tyto modely počet najetých kilometrů nižší o 4 – 9 tisíc kilometrů.
Na rozdíl od pětiletých SUV bylo těch desetiletých v dubnové nabídce o 2,4 % více. Nejvíce byl patrný nárůst u Dacie Duster (+ 12 %) a Fordu Kuga (+ 7,6 %).
Hatchbacky: Jednoznačným hitem je Rapid, svého nástupce Scalu válcuje cenou i oblibou
Výběr pětiletých hatchbacků během dubna meziměsíčně prořídnul o 7,7 %. Největšímu zájmu kupujících se těšila Škoda Rapid. V porovnání s březnem se její nabídka zmenšila o 32 %. „Rapid těží ze svého unikátního postavení. Mezi pětiletými hatchbacky nabízí skvělý poměr prostoru, dobré servisovatelnosti a především ceny. S průměrem 260 000 Kč je na tom o 90 000 Kč lépe než Škoda Scala,“ říká Ing. Marek Knieža.
Také mezi desetiletými hatchbacky došlo k meziměsíčnímu poklesu nabídky o více než 7 %. Jediným vozem, který vykázal nárůst počtu nabízených kusů, byl Ford Focus s hodnotou 7,2 %.
Malá auta: Hlouběji do kapsy za ojetější vůz
Duben byl ve výběru pětiletých malých aut ve znamení rekordů. Od počátku letošního roku byla nabídka nejmenší, průměrný nájezd inzerovaných aut byl přitom s hodnotou 59 000 km nejvyšší. O citelných 24 % ubylo hatchbacků Škoda Fabia, především z levnějšího spektra nabídky. Naopak 10% nárůst vykázal Renault Clio. Nová Clia v nabídce sice zachovala průměrnou cenu, ale potěšila o 11 % nižším nájezdem.
Desetiletá malá auta jako celek v meziměsíčním porovnání spíše stagnovala. Na jednu stranu z inzerce zmizelo 11 % hatchbacků Škoda Fabia, na druhou přibylo 29 % Toyot Yaris, 15 % Dacií Sander nebo 10 % modelů Hyundai i20.
Zdroj: Výběr ojetin TipCars.com
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Druhý ročník soutěže „Podnikám s rozumem“ startuje – zapojte své studenty a získejte hodnotné ceny!
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex září 2024: Pesimistické předpovědi se naplňují
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Drahé emisní povolenky v roce 2030: Jak ovlivní účty za energie?
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Mám malou spotřebu elektřiny, vyplatí se mi měnit dodavatele?
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Marek Pokorný, Portu
Průzkum: Většina mladých Čechů si přivydělává kvůli finanční nezávislosti
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna