Správa železnic vyhlásila tendr na Branický most - v průběhu letošního roku by měly začít práce na zdvoukolejnění Branického mostu, který spojuje stanice Praha -Radotín a Praha - Krč, celkové náklady dosahují řádu 2,25 miliardy korun
V průběhu letošního roku by měly začít práce na zdvoukolejnění Branického mostu, který se nachází mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Krč. Aktuálně proto Správa železnic vyhlásila tendr na zhotovitele stavby, předpokládané celkové náklady dosahují 2,25 miliardy korun. Realizace projektu umožní odklon vlaků během plánované rekonstrukce železničních mostů pod Vyšehradem.
Branický most, nazývaný také most Inteligence, pochází z poloviny minulého století. Železniční provoz na něm odstartoval v roce 1964. Přestože se budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. V současnosti je využívaný především nákladními vlaky.Cílem stavby je zejména vybudování druhé traťové koleje v úseku od odbočky Tunel, která se nachází před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně se postaví odbočka Spořilov, ta umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou.
Zahájení stavby se předpokládá letos v červenci, práce potrvají 13 měsíců. Jejich dokončení umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím po dobu rekonstrukce mostů pod Vyšehradem.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz