I přes vyšší ceny letos vánoční sezona překonává loňský rok, ukazují data společnosti Biano
Lidé chystají své domácnosti na Vánoce již od října, přípravy vrcholí na konci listopadu. Vyplývá to z dat tržiště s nábytkem a dekoracemi Biano. Při předvánočních nákupech nového vybavení domácností kromě vánoční výzdoby stoupá i obliba některých „nevánočních“ kategorií. Větší popularitě se v tomto období těší také křesla, rohové sedací soupravy a konferenční stolky. Biano pozoruje rok od roku větší zájem také o umělé stromky, který je letošní vánoční sezonu o čtvrtinu vyšší než loni. O bezmála čtvrtinu vzrostl meziročně zájem také o dekorativní osvětlení, a to navzdory rostoucím cenám energií. Růst cen Biano pozoruje u nejžádanějších vánočních produktů. Ty meziročně vzrostly o 22 % v říjnu, v listopadu pak o 16 %.
Dle technologické společnosti Biano vánoční sezona v segmentu home & decor letos odstartovala již v říjnu a je nyní v plném proudu. Sezona tradičně vrcholí na přelomu listopadu a prosince, poté pozvolna klesá až k vánočním svátkům. Po celou dobu se přitom mění rozložení toho, jaké vybavení domácnosti lidé vyhledávají.
„Podzim tradičně bývá silnou sezonou pro segment home and decor. S chladným počasím se lidé po létě opět stahují do svých domácností a zútulňují je. Během listopadu se k tomu přidává chystání domácností na vánoční svátky. Během podzimu tak tradičně bývají nejsilnější kategorie křesel, sedacích souprav, povlečení a následně dekorativní osvětlení a vánoční stromky. Po útlumu vánoční sezony zhruba v polovině prosince očekáváme snížený zájem až do začátku lednových povánočních slev a výprodejů,“ komentuje data Michal Zelinka, CEO Biana.
Zájem překonává loňskou sezonu i přes vyšší ceny
Mezi nejpopulárnější kategorie podzimní a vánoční sezony patří podle dat z minulého roku povlečení, křesla, sedací soupravy. Například zájem o povlečení minulý rok v rámci hlavní sezony vystřelil o 100 % oproti září a říjnu. Letošní čísla naznačují, že tento trend pokračuje a poptávka po těchto kategoriích roste i meziročně. Oproti číslům z roku 2021 Biano zaznamenalo také 15% nárůst zájmu o jídelní židle a 4% růst v kategorii křesel.
„Navzdory horší ekonomické situaci a dražšímu zboží zájem o některé kategorie překoná loňský rok. Nejlépe prodávané produkty na našem tržišti byly v říjnu v průměru o 22 % dražší než minulý rok,“ popisuje Zelinka letošní nárůst cen.
Vánoce s umělým stromkem a více světýlky
Podle dat Biana v posledních letech nebývale roste poptávka po umělých vánočních stromcích. Jen letos poptávka po nich asi o čtvrtinu překonala říjnovou poptávku v loňském roce. Přitom už loni byl trend v této kategorii rostoucí. „Segment umělých vánočních stromků stále významně roste, přestože umělé stromky bývají násobně dražší než jejich přírodní protějšky. Lidé vidí výhodu v tom, že stromek mohou využívat opakovaně a nemusí každý rok řešit nákup živého stromku. Během pár let se jim tak umělý stromek vyplatí,“ vysvětluje možné motivace zákazníků Zelinka.
Zvyšuje se také zájem o dekorativní osvětlení, který oproti minulému roku vzrostl téměř o čtvrtinu. „I přes rostoucí ceny energií nepozorujeme, že by lidé v tomto směru šetřili. Ba naopak. Například popularita dekorativního osvětlení oproti loňskému roku vzrostla o 21 %. Lidé tak ani přes nepříznivou situaci neslevili ze svých požadavků na výzdobu svých bytů,“ uzavírá Zelinka.
Biano je česká technologická společnost, která skrze nejnovější technologie digitalizuje nakupování nábytku a dekorací. Platforma Biano doprovází zákazníky během celé cesty vybavování jejich domácnosti, od nápadu a inspirace přes navrhování interiéru až po hledání toho perfektního vybavení a sdílení zkušeností s komunitou. Český startup vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes Biano působí v sedmi zemích, připravuje expanzi do Řecka a stále rozšiřuje svůj tým více než 50 lidí.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- Daň z příjmů v roce 2020, změny kvůli koronaviru i daňové přiznání za rok 2019
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Kalkulačka silniční daň - výpočet silniční daně za rok 2020
- Příspěvek na bydlení v roce 2021 - Kalkulačka
- Čísla účtů pro placení daní v roce 2020
- Daň z nemovitosti - daň z nemovitých věcí v roce 2020
- Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí kvůli koronaviru, daň z nabytí nemovitosti v roce 2020
- Kalkulačka přídavků na děti pro rok 2020 - Máte po zvýšení životního minima nárok na přídavky na děti? Kolik dostanete?
- Přiznání k dani z příjmů právnických osob za rok 2019 včetně změn kvůli koronaviru
Prezentace
21.01.2025 Nejoblíbenější Xiaomi roku má nástupce.
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
ČNB patří mezi pět největších kupců zlata mezi centrálními bankami
Charu Chanana, Saxo Bank
Mgr. Timur Barotov, BHS
Peněz bude stále více: Investování již není možnost ale nutnost!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti