•
Výrazný byl i
nárůst počtu návštěvníků dalších měst, kde se konají olympijské hry, včetně Lille, Saint-Etienne a Marseille.
•
Největší
nárůst tržeb byl zaznamenán zejména ze
strany fanoušků, kteří na některé ze sportovišť zavítali, oproti těm, kteří nikoli
Po závěrečném ceremoniálu olympijských her v Paříži zveřejnila
společnost Visa, oficiální
partner olympijských a paralympijských her v oblasti platebních
technologií,
data o pozitivním vlivu her na
cestovní ruch a
tržby ve
Francii. Nejenže
Paříž přilákala v prvním týdnu olympijských her o 42 % více držitelů karet
Visa více než ve stejném období v
roce 2023, ale i další města, ve kterých se odehrávaly olympijské soutěže, zaznamenala výrazný
nárůst návštěvníků a
tržeb, a to zejména ze
strany fanoušků, kteří na některá ze sportovišť zavítali.
Paříž si upevnila pozici vůdčí globální turistické destinace
•
Díky olympijským hrám byl zaznamenán 42%
nárůst počtu držitelů karet
Visa, kteří cestovali do
Paříže.
•
Z olympijských her těžila i další hostitelská města: Lille zaznamenalo
nárůst návštěvníků o 188 %, Saint-Etienne o 150 % a Marseille o 48 %.
•
Největší
nárůst návštěvníků byl zaznamenán u držitelů karet
Visa z
USA (meziroční
nárůst o 72 %), následuje Latinská Amerika a Karibik (+62 %) a
Asie a Tichomoří (+57 %).
Nákupní chování návštěvníků
•
Držitelé karet
Visa utratili v Paříži více než v předchozím
roce, což platí hlavně o těch z
Velké Británie, jejichž útrata stoupla o 42 %, následovaných držiteli z Latinské Ameriky a Karibiku (+34 %) a
USA (+32 %).
•
Držitelé karet
Visa, kteří navštívili sportovní akce v rámci olympijských her, utratili o 20 % více než ti, kteří na ně nezavítali
•
Nejvýraznější meziroční
nárůst výdajů v Paříži byl zaznamenán v restauracích (+49 %)
Charlotte Hogg, CEO
Visa Europe, řekla: „Naše
data ukazují, že pořádání olympijských her podpořilo pařížskou ekonomiku.
Paříž je trvale jedním z nejnavštěvovanějších měst na světě, ale jsem si jistá, že úžasný zážitek z pobytu ve městě během olympijských her nebo sledování akcí odehrávajících se na mnoha ikonických místech na dálku přiláká v příštích letech ještě více návštěvníků. Jsme rádi, že jsme se mohli podílet na tom, aby se Olympijské hry
Paříž 2024 staly skutečně nezapomenutelným zážitkem.“
Zodpovědnost
společnosti Visa za poskytování platebních systémů pro olympijské a paralympijské hry vyžaduje detailní plán pro konkrétní místa konání a fungování rozsáhlé operace. V posledních třech letech
Visa ve spolupráci s organizačním výborem vybudovala vlastní platební síť v Paříži i mimo ni, která zajišťuje, že bezkontaktní platby
Visa jsou přijímány na 3 500 prodejních místech, která se nacházejí na 32 olympijských a 16 paralympijských sportovištích.