Kristýna Bukovanová (Univerzitní list)
Školství  |  18.04.2000 21:09:14

Zaplatíte BMW a odjedete Mercedesem

Nastoupíte na VUT Brno a vystoupíte s diplomem Univerzity T.Bati. Nic ve zlém, BMW i Mercedes jsou dobrá auta německé výroby a situaci s univerzitami k nim přirovnala jedna studentka 4.ročníku na setkání studentů v aule. Toto je ještě velmi slušné přirovnání. Co když si ale zaplatíte BMW a odjedete automobilem nové, úplně neznámé značky? Budete si stěžovat nebo jste rádi, že to jezdí a má taky čtyři kola jako BMW? Prý na jméně nezáleží a nejdůležitější jsou schopnosti a kvalita produktu, v našem případě studenta. Takto alespoň prezentuje vedení fakulty technologické okolnosti související se vznikem nové Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. "Když došlo k rozdělení ČSFR, taky se mě nikdo neptal....." uvádí jako argument proděkan pro studijní záležitosti Doc. Prokop na obhajobu názoru, že není třeba uvést na diplom jméno školy, na kterou byl student přijat a pod jejíž hlavičkou studoval. Ostatní buď mlčí nebo souhlasně pokyvují. Po nesouhlasných reakcích z publika dodává " Není to podvod, ale změna." Hm, hm, proč mě to jen nepřesvědčí..... Na jméně nebo značce prý nezáleží. Možná bych tento názor akceptovala u vedení vysoké školy, která nikdy neslyšela o pojmech a oborech, kterými studenty krmí. V době, kdy jméno, značka a logo renomovaných firem a společností má cenu miliónů či miliard korun můžete tento výrok a) myslet jako dobrý vtip, b) myslet jako provokaci, c) myslet vážně; to jest nemyslet. Nic naplat, lépe nemyslet. S dovolením si vypůjčím a trochu pozměním motto reklamní agentury Ogilvy&Mather, které ukazuje důležitost a někdy i nadřazenost formy nad obsahem: Až Vám shoří továrna, jediné, co Vám zůstane je značka. Až Vám tedy shoří škola, jediné co Vám zůstane je její jméno na diplomu. Modleme se, ať nám škola neshoří, protože jinak by nám nezůstalo nic. Očividně se totiž teorie neslučuje s praxí, ideály s realitou a vůbec nikomu nevadí, že tato škola popírá sama sebe. Popírá to základní, co nás, studenty Institutu reklamní tvorby a marketingových komunikací, učí. Jak důležité je míti....... jakékoliv kvalitní vědomosti:-))
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688