Nastoupíte na VUT Brno a vystoupíte s diplomem Univerzity T.Bati. Nic ve zlém,
BMW i Mercedes jsou dobrá auta německé výroby a situaci s univerzitami k nim přirovnala jedna studentka 4.ročníku na setkání studentů v aule.
Toto je ještě velmi slušné přirovnání. Co když si ale zaplatíte
BMW a odjedete automobilem nové, úplně neznámé značky? Budete si stěžovat nebo jste rádi, že to jezdí a má taky čtyři kola jako BMW? Prý na jméně nezáleží a nejdůležitější jsou schopnosti a kvalita produktu, v našem případě studenta. Takto alespoň prezentuje vedení fakulty technologické okolnosti související se vznikem nové Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
"Když došlo k rozdělení ČSFR, taky se mě nikdo neptal....." uvádí jako argument proděkan pro studijní záležitosti Doc. Prokop na obhajobu názoru, že není třeba uvést na diplom jméno školy, na kterou byl student přijat a pod jejíž hlavičkou studoval. Ostatní buď mlčí nebo souhlasně pokyvují. Po nesouhlasných reakcích z publika dodává " Není to podvod, ale změna." Hm, hm, proč mě to jen nepřesvědčí.....
Na jméně nebo značce prý nezáleží. Možná bych tento názor akceptovala u vedení vysoké školy, která nikdy neslyšela o pojmech a oborech, kterými studenty krmí. V době, kdy jméno, značka a logo renomovaných firem a společností má cenu miliónů či miliard korun můžete tento výrok a) myslet jako dobrý vtip, b) myslet jako provokaci, c) myslet vážně; to jest nemyslet.
Nic naplat, lépe nemyslet. S dovolením si vypůjčím a trochu pozměním motto reklamní agentury Ogilvy&Mather, které ukazuje důležitost a někdy i nadřazenost formy nad obsahem: Až Vám shoří továrna, jediné, co Vám zůstane je značka. Až Vám tedy shoří škola, jediné co Vám zůstane je její jméno na diplomu.
Modleme se, ať nám škola neshoří, protože jinak by nám nezůstalo nic. Očividně se totiž teorie neslučuje s praxí, ideály s realitou a vůbec nikomu nevadí, že tato škola popírá sama sebe. Popírá to základní, co nás, studenty Institutu reklamní tvorby a marketingových komunikací, učí. Jak důležité je míti....... jakékoliv kvalitní vědomosti:-))