Bezpečně na vodě i v létě 2022. Preventivní kampaň se letos zaměří na malé plavce
Státní plavební správa a Policie České republiky jako každý rok spouští preventivní kampaň pro návštěvníky řek, rybníků, přehrad a vodních nádrží „Bezpečně na vodě“. Trávit letní dny u vody je v posledních letech častou a oblíbenou činností, která s sebou přináší i rizika. Součástí kampaně je i video upozorňující hlavně malé plavce na rizika spojená s vodními radovánkami.
Vodní sporty a řada rekreačních aktivit na řekách, rybnících a vodních nádrží patří neodmyslitelně ke každé letní sezóně. Policisté a záchranáři se ale setkávají i s případy, kdy vodní radovánky skončí nepříjemným zážitkem nebo dokonce tragédií. Uvědomují si proto, že pouhý dohled a případné trestání porušení zákona nestačí.
Novinkou v opatření Bezpečně u vody jsou v tomto roce vzdělávací spoty, které bude Policie ČR ukazovat hlavně na svých webových stránkách i sociálních sítích. , Pracovat s nimi budou také policejní preventisté na besedách s dětmi, a to zejména v období před letními prázdninami nebo na letních táborech.
Spoty se věnují tématu bezpečného koupání, bezpečnosti na plavidlech, zodpovědnému plavání i nebezpečí skoků do neznámé vody. Cílí zejména na děti, proto jsou stylizovány do podoby počítačových her, kdy při chybném postupu herní život skončí známým GAME OVER. Ve spotech je šance na druhý pokus, ta v reálném životě ale nepřichází, proto je potřeba zejména děti vést k bezpečnému chování.
Hlavním cílem je proto upozorňovat děti, ale i jejich rodiče, na používání odpovídajících plovacích a záchranných pomůcek, na důležitost správného vyhodnocení plaveckých schopností a dovedností i aktuálního stavu. V neposlední řadě připomínájí spoty nezbytnost znát vodní terén, hlavně ve vztahu k hloubce či podvodním útvarům při skocích.
Státní plavební správa v rámci prevence navazuje na kampaň z roku 2021„Na vodě nejsi nikdy sám“, která se snaží podpořit a více propagovat hodnoty jako jsou dodržování pravidel a ohleduplné chování všech účastků plavebního provozu. Ve spotech a dalších prvcích kampaně je prezentují zástupci čtyř moderních aktivit na vodě, s nimiž se může stále častěji setkat každý z nás: provoz vodních skútrů, provoz jetsurfů, wakeboardů a vodních lyží a paddleboardů.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz