Je Amazon „postaven pro vysokou inflaci“?
John Blackledge ze společnosti Cowen hovořil na Yahoo Finance o posledních číslech Amazonu. Zatímco tržby byly zhruba v souladu s očekáváními, zisky zklamaly a firma sama v této souvislosti hovoří o vlivu vysoké inflace, rostoucích cen energií a vstupů. Na počátku roku také Amazon v očekávání zhoršeného pandemického vývoje přijal více zaměstnanců. Tato očekávání se nenaplnila, ale krok firmy se projevil na jejích nákladech. Co analytik míní o dalším vývoji u této firmy a jejích akcií?
Výsledky i výhled tak mohou být podle analytika zklamáním, ale důležité je sledovat celý investiční cyklus, kterým Amazon prochází. Během posledních dvou let firma investovala do retailu asi 70 miliard dolarů, předtím to během pěti let bylo 59 miliard dolarů. To ukazuje, že Amazon má již za sebou vrchol investičních cyklu a na jeho tvorbě hotovosti by se již tento rok měl projevit pokles investic související se vstupem do další fáze investičního cyklu.
Měl by Amazon zvyšovat ceny u Amazon Prime? Analytik míní, že stoprocentně ano. Ceny firma zvýšila naposledy v roce 2014 a pak 2018. Od té doby ale znatelně vzrostla nabídka obsahu a služeb, což by mělo Amazonu dávat dostatečnou schopnost zvýšit ceny v této oblasti. „Mají velký prostor pro zvýšení,“ dodal expert. Jeho nová cílová cena pro akcii je 4250 dolarů, současná cena na trhu se tedy pohybuje výrazně níž. Jak a kvůli čemu by se cena měla dostat k tomuto cíli? Blackledge uvedl, že jde o „příběh druhé poloviny roku“, kdy by se měly zlepšit výsledky firmy i díky zmíněnému obratu v investičním cyklu.
Malou inflační odolnost pak Amazon podle experta vykazuje i ve vztahu k rostoucím mzdám, a to jak u modrých, tak u bílých límečků. Přes to vše má ale analytik u akcie doporučení koupit. Jak to vysvětlit? Forte odpověděl, že Amazon lze nyní rozdělit na tři části. První z nich je retail, který dosahuje jen velmi umírněného růstu. Proti němu stojí cloudové služby s velkým potenciálem. A „někde mezi je reklama“. Poslední dvě oblasti „si zaslouží hodnocení koupit, ale jsem velmi nervózní u e-commerce,“ dodal analytik.
Zdroj: Yahoo Finance, CNBC
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři