Téměř polovina českých e-shopů prodává do zahraničí - Čím dál častěji si expanzi usnadňují fulfillmentem
Téměř polovina českých e-shopů prodává do zahraničí. Čím dál častěji si expanzi usnadňují fulfillmentem
27. 4. 2022 – Prostředí české e-commerce je extrémně konkurenční a možnosti růstu omezené. Není proto překvapením, že se téměř polovina českých prodejců věnuje také prodejům do zahraničí, a to nejvyšší měrou ze všech v regionu střední a východní Evropy. S expanzí jim stále častěji pomáhá tzv. fulfillment, tedy kompletní outsourcing logistiky. Dle společnosti Skladon obchodníci na fulfillmentu oceňují především záruku kvalitní dopravy po celém světě i možnost snadno škálovat své objemy bez velkých investic do skladových prostor či zaměstnanců.
V současné době funguje v České republice více než 54 000 e-shopů, přičemž jen v prvním kvartále roku 2022 se jejich počet zvýšil o 20 %. Neustálý nárůst nových internetových obchodů značí silně konkurenční prostředí, na počet obyvatel se ČR pyšní jejich nejvyšším počtem v Evropě. E-shopům se i přes množství konkurentů daří a často hledají způsoby, kam a jak dále růst. Logickým krokem ze strany obchodníků je tak expanze na zahraniční trhy. Data Accenture a AliResearch navíc ukazují, že právě za přeshraniční nákupy bylo v roce 2021 utraceno v přepočtu více než 22 bilionů korun, přičemž dle dat Statista alespoň jeden online nákup absolvovaly více než 2 miliardy lidí.
Rozšíření prodeje na další světové trhy je sice dostupnější než dřív, stále s sebou však nese řadu těžkostí a vyžaduje důkladnou a trpělivou přípravu. Alfou a omegou zahraničního úspěchu je zajištění kvalitní a spolehlivé logistiky, právě ta totiž určuje spokojenost koncového zákazníka a rozhoduje tak o budoucím úspěchu firmy za hranicemi. Data společnosti Perfect Crowd ukazují, že 84 % nakupujících upřednostňuje při objednávce takový obchod, který je schopen doručit zboží co nejrychleji, přičemž 61 % zákazníků opouští nákupní košík ve chvíli, kdy nenajdou dostatečně rychlý způsob dopravy. Celá polovina nakupujících si tak pro své online nákupy vybírá zahraniční e-shopy a množství z nich zároveň upřednostňuje rychlost doručení před samotnou cenou zboží.
Znalost zahraničního logistického prostředí rozhoduje o úspěšnosti expanze
Logistika v rámci zahraničních trhů je však velmi komplexní záležitost. Na každém z nich totiž působí rozličná řada dopravců, operuje se s různými způsoby plateb, odlišnými principy reklamací i vrácení zboží, a především s různým typem zákazníka a jeho zvyklostmi. Pokud se e-shop pro expanzi rozhodne, v prvé řadě potřebuje získat know-how, které mu umožní, aby i v zahraničí dokázal navázat na svůj tuzemský úspěch.
„Fulfillment je v rámci zahraniční expanze pro každého obchodníka výrazným usnadněním, neboť jeho poskytovatel dokáže díky vysokým objemům zásilek dosáhnout na výrazně výhodnější ceny za dopravu a ušetřit tak e-shopu nezanedbatelné množství financí. Zvlášť v prvotní fázi expanze, kdy e-shop operuje s malými objemy, je pro něj taková služba velmi výhodná. Zároveň se díky outsourcingu zbavuje veškerých starostí s logistikou, fulfillment totiž zajistí kompletně všechny potřebné procesy – od přijetí zboží, přes zabalení i případnou kompletaci až po odeslání koncovému klientovi,“ říká Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel Skladonu , předního českého poskytovatele fulfillmentu.
Lokální startupy se mění v globální značky
Ze statistik dále vyplývá, že přeshraniční e-commerce roste dvakrát rychleji než domácí obchod, přičemž celková hodnota takového nákupu bývá zpravidla vyšší než při objednávkách v rámci domovské země. Tento trend postupně přesvědčuje k expanzi i menší a střední obchodníky, kteří tak mohou své unikátní zboží nabídnout mnohem širšímu okruhu zákazníků, a kromě samotného zvýšení obratu tím také zvýšit povědomí o své značce.
„Máme v našich řadách klienty, kterým se právě díky zahraniční expanzi podařilo z malého startupu poměrně rychle vyrůst v celosvětově známou firmu. Příkladem může být česká firma Skinners vyrábějící ponožkoboty, která s námi doručuje dnes již do více než 110 zemí světa a měsíčně odešle do zahraničí velkou část své celkové produkce. Díky fulfillmentu nemusí řešit třeba starosti s celním řízením , které bývá pro obchodníky častou komplikací a nevědí si s ním rady. Expedice zboží do třetích zemí má totiž své zákonné i technické požadavky. S námi má však obchodník jistotu, že za něj vyhotovíme veškerou potřebnou dokumentaci, a že zboží bude doručeno do všech požadovaných zemí ve stejné kvalitě ,” dodává Babinec .
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Forex trading online - investice do EUR/USD a ostatních měn
- Katastr nemovitostí - nahlížení do katastru nemovitostí online
- Důchodová kalkulačka - odchod do důchodu
- Třídění hmotného majetku do odpisových skupin, Příl.1 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Kdy do důchodu?
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Výpočet odchodu do důchodu
- Tabulka odchodu do důchodu
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
- Cestování do Bavorska
- Kdy můžete do předčasného důchodu a o kolik peněz přijdete?
- Kalkulačka paušální daně pro OSVČ s příjmy do 800 tisíc, porovnání se současným výpočtem daně
Prezentace
21.01.2025 Nejoblíbenější Xiaomi roku má nástupce.
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
ČNB patří mezi pět největších kupců zlata mezi centrálními bankami
Charu Chanana, Saxo Bank
Mgr. Timur Barotov, BHS
Peněz bude stále více: Investování již není možnost ale nutnost!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti